המשרד לשירותי דת קיבל תקן ISO לאחר שהשלים פיתוח מערכת הגנת סייבר

13:35 14.12.2018

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

המשרד לשירותי דת פירסם הודעה לעיתונות בה נאמר בין היתר כי בהחלטת ממשלה שהתקבלה לפני כארבע שנים, חוייבו משרדי הממשלה לפעול להגנה על מערכות המחשוב שלהם ולאפשר מוכנות טכנולוגית ותקשורת עסקית רציפה. ההחלטה הגיעה על רקע המידע הרגיש שמוחזק במחשבי הממשלה והיה חשוף בפני תקיפות סייבר וגניבת מידע אישי.

המשרד לשירותי דת, שמחזיק בעצמו במידע אישי במערכת “שירת הים” (מאגר הכולל בתוכו את כל תעודות הנישואין של המשרד) ובמידע חיוני של המערך הפיננסי של המועצות הדתיות, השלים את פיתוח המערכת שתגן על מערכות המחשוב וקיבל לידיו בתום שנתיים של עבודות פיתוח את תקן ISO 271001.

לדברי המשרד, מדובר בתקן איכות בינלאומי שניתן על ידי ארגון התקינה הבינלאומי, ונחשב לאחד מתקני האיכות היוקרתיים ביותר בעולם. כדי לקבל את התקן, נדרשים מפתחי המערכות השונות לעמוד בדרישות הסף שמוכתבות על ידי ארגון התקינה. אם בסופו של דבר המערכת אכן עומדת בדרישות הספציפיות שהוגדרו לאופי המוצר, מעניק הארגון את התקן היוקרתי.

לאחר שנתיים של עבודת פיתוח מאומצת שנעשתה במשרד לשירותי דת על ידי מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד ליאור אשכנזי הושלמו עבודות הפיתוח והמשרד קיבל את התקן.

עם קבלת התקן, הצטרף המשרד לשירותי דת אל שני משרדי הממשלה הראשונים שקיבלו לידיהם את התקן ונחשבים למובילים במערכות הגנת הסייבר שלהם.