הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת 012 סמייל טלקום בגין ‘גבייה שלא כדין’ (של דמי קש”ג עבור משלוח SMS אל מנוי חברת בזק)

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 6.7.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת 012 סמייל טלקום בגין ‘גבייה שלא כדין’: נטען בתביעה כי החברה גובה מלקוחותיה דמי קישור גומלין בסכום של 0.33 ₪ בעבור משלוח הודעת טקסט קצרה SMS אל מנוי חברת בזק “וזאת בניגוד להוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ”ב – 1982”.

התובע, עדי כהן, הוא מנוי זה מספר שנים אצל חברת 012 סמייל טלקום, בחבילה לשירותי רט”ן בתוכנית “הכל כלול”.

“… רישיון המשיבה אינו מאפשר לה תוספת תשלום עבור שליחת הודעת SMS לחברת בזק מעבר לגובה התשלום עבור משלוח הודעת SMS פנים רשתית. כידוע, כיום מרבית לקוחות המשיבה, וכלל לקוחות שירותי הרט”ן, מנויים על חבילת ‘הכל כלול’, קרי: שיחות, הודעות וגלישה ללא הגבלה (בהתאם לתנאי התוכנית”. לאמור, היות והמבקש מנוי על חבילת ‘הכל כלול’, אזי אין המשיבה רשאית כלל וכלל לגבות מעבר לדמי התשלום החודשי הקבוע”.

“… בבירור שערך המבקש עולה כי במהלך חודש אפריל נשלחו למכשירו מספר רב של הודעות מטעם חברת הכנסת שלי יחימוביץ’, אשר התמודדה על תפקיד יו”ר ההסתדרות, מתעמולת הבחירות.  למעלה מן הצורך, יובהר כי המבקש אינו חבר הסתדרות, לא ביקש את משלוח ההודעות וממילא אינו בעל זכות הצבעה לבחירות יו”ר ההסתדרות. היות והודעות תעמולת הבחירות כאמור לעיל הטרידו את המבקש, שלח הוא הודעה חזרה להסרת והפסקת משלוח ההודעות” [ההדגשות אינן במקור].

“בדיעבד הסתבר למבקש כי משלוח הודעת תעמולת הבחירות מטעמה של שלי יחימוביץ’ נשלח באמצעות חברת בזק וכי המשיבה גובה סכום של 0.33 ₪ עבור משלוח הודעה שכזו לרשת בזק”.

“יוצא, איפוא, כי המבקש – בעל כורחו, בניגוד גמור להוראות הדין והסכם ההתקשרות – שילם בעבור הסרת משלוח ההודעות (יצויין כי גם לאחר משלוח הודעת ה’הסר’ המשיך המבקש לקבל הודעות נוספות) סכום של 0.33 ₪”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד שחר ארביב.

טרם הוגש כתב הגנה.