דיווח: לא תתקיים ישיבת ממשלה ביום א’ בשל ביקור נשיא ברזיל; בישיבה הזו הייתה הממשלה אמורה לאשר מינוי מישל קרמרמן-דקל כמנכ”לית הרשות השנייה לטלביזיה ולרדיו

נכון למועד פרסום ידיעה זו כאן באתר, לא פורסם סדר יום לישיבת ממשלה ביום ראשון הקרוב (31.3.2019). יצויין כי גם ביום ראשון השבוע (24.3.2019) לא התקיימה ישיבת ממשלה בשל ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית.

אמש העלה יניר קוזין [הכתב המדיני והפוליטי של ‘מעריב’ וערוץ הכנסת] ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב כי “בעקבות ביקורו [בישראל] של הנשיא [זָ’אִיר מֶסִיאָס בּוֹלְסוֹנָארוּ, נשיא ברזיל] אין ישיבת ממשלה ביום ראשון”.

במידה והדבר נכון, הרי שעלולה להיות בעייה לממשלה  מול בית-המשפט העליון שם מתנהלות שתי עתירות נפרדות לגבי מינויים לרשות השנייה לטלביזיה ולרדיו.

■ את העתירה בג”ץ  1485/19 הגישה מישל קרמרמן-דקל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלת ישראל, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ומשרד התקשורת לגבי אי מינוייה עד כה לתפקיד המנהלת הכללית של הרשות.

■ ביום 19.3.2019 ניתנה החלטה לגבי עתירה זו ובית-המשפט העליון בשיבתו כבית-דין גבוה צדק [בראשות הנשיאה אסתר חיות] בה נאמר בין היתר כי “ניתן בזאת צו על תנאי בבג”ץ 1485/19 המורה למשיבים להתייצב וליתן טעם: א. מדוע לא יובא עניין מינוי העותרת לאישור המשיבה 2 ללא דיחוי. ב. מדוע לא תקיים המשיבה 2, ללא דיחוי נוסף, דיון באישור מינוי העותרת לתפקיד המנהלת הכללית של הרשות השניה לטלביזיה ורדיו. זאת בגדר סמכותה לפי סעיף 25 לחוק הרשות השניה לטלביזיה ורדיו, התש”ן – 1990. המשיבים יגישו תשובתם, אם רצונם בכך, עד ליום 21.3.2019”.

■ ב- 21.3.2019 פירסם נתי טוקר מדה מארקר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו הכולל צילום הודעה מטעם המדינה לבג”ץ. על ההודעה חתומים נחי בן אור ממונה על ענייני הבג”צים בפרקליטות המדינה ושי כהן עוזר ראשי במחלקה. בהודעתם נאמר בין היתר כי “לאחר שקילה נוספת של הסוגיה, החליט המשיב 1, ראש הממשלה, להביא לממשלה את הצעתו של המשיב 4, שר התקשורת, בעניין מינוייה של העותרת לתפקיד מנכ”ל הרשות השנייה לטלביזיה ולרדיו, במהלך ישיבת הממשלה הבאה. בשל שהייתו הצפוייה בחו”ל של ראש הממשלה במהלך השבוע הקרוב, ישיבת הממשלה הבאה צפוייה להתקיים ביום 31.3.2019. בנסיבות אלו, עמדת המדינה היא כי מתייתר הצורך בהכרעה שיפוטית בעתירה שבכותרת. הודעה זו נתמכת בתצהירו של מזכיר הממשלה”.

■ ביום 24 במארס 2019 פירסמה הנשיאה כבוד השופטת אסתר חיות החלטה נוספת בעתירה זו בה נאמר כי “המשיבים יעדכנו עד יום 2.4.2019 אם המשיבה 2 קיימה דיון באישור מינוי העותרת בבג”ץ 1485/19 לתפקיד המנהלת הכללית של הרשות השניה לטלביזיה ורדיו, ומה הוחלט בו”.