בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 7#)

צעד קדימה, שניים אחורה. כך אפשר לסכם את השבועות האחרונים: אבי וייס עורך האתר “טלקום ניוז” (Telecom News) ממשיך להעתיק מידע המתפרסם קודם לכן כאן ב”ריד איט נאו” אלא שבניגוד לעבר הוא כבר לא מסווג אותו כ”בלעדי” או “ראשונים לדווח”. מהרגלים ישנים קשה להיפטר.

ככל שתימשך ההעתקה הזאת מ”ריד איט נאו” תימשך גם סידרת האייטמים של “בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם”. ויש עוד הרבה דוגמאות – מהזמן האחרון ומחודשים קודמים. הכל מתועד אצלי.

הפעם דוגמה טריה נוספת וגם סיפור מוזר שיכול להיות רלבנטי לענייננו.

בקשה לפטור ממכרז: התוכנית “הסודית” של מנכ”ל משרד התקשורת (שהתגלתה לעובדים במשרד)

ב- 14 בינואר 2015 פירסם אבי וייס עורך “טלקום ניוז” ידיעה שכותרתה הייתה: “השינוי הארגוני “הסודי” שמתכנן מנכ”ל משרד התקשורת לבצע במשרד“. בכותרת המשנה של הידיעה נאמר: “חשיפת אחד התרגילים התלושים מכל מציאות של מנכ”ל משרד התקשורת (אבי ברגר, שהוא גם השר בפועל, כי לראש הממשלה יש בימים אלה עיסוקים יותר חשובים…), תרגיל “שינוי המבנה הארגוני” של משרד התקשורת (או בעברית פשוטה: לתת יותר כוח, תקציבים ואנשים ל”חברים שלנו”).”

בתחילת הידיעה נכתב: “מנכ”ל משרד התקשורת (אבי ברגר – בתמונה) מדבר מזה זמן רב על הצורך ״בבחינת״ המבנה הארגוני” של המשרד. כנראה, שאינו מתואם עם נש״מ (נציבות שירות המדינה), הגורם המוסמך לאשר שינוי ארגוני – ובלא  להקים ועדת היגוי פנים משרדית, כמתחייב מהתקשי”ר, וגם ללא שיתוף ועד העובדים ונציג הסתדרות עובדי המדינה. העובדים, שכבר גילו את התרגיל המתוכנן, חוששים, שהמהלך החד-צדדי…”.

בידיעה עצמה הוא מסתמך על ידיעה של עצמו שפורסמה ב- 5.1.2015 לגבי פטור ממכרז שניתן בנושא בדיקת המבנה הארגוני של משרד התקשורת לחברת רותם אסטרטגיות עסקיות.

ואני תוהה מה “סודי” בתוכנית מנכ”ל משרד התקשורת וכיצד היא נחשפה בכלל ולעובדי המשרד בפרט? הלא הדברים התפרסמו בגלוי באתר מינהל הרכש הממשלתי  + אני פירסמתי ידיעה בנושא זה כאן באתר כבר ב- 3.1.2015 בערב, יום וחצי לפני שאבי וייס הגיע ל’חשיפה’ הזאת.

אגב, אבי וייס כתב בידיעה שלו דבר הנוגע למי שעומדת בראש חברת רותם אסטרטגיות עסקיות מבלי שסיפק הוכחה ממשית לדבריו [הוא נתן קישור לידיעה ב”גלובס” שלא מאזכרת בשום צורה, אלא אם כן פספסתי משהו, את הגברת הנ”ל. הוא לא הזכיר גם שחברת רותם אסטרטגיות עסקיות נכללת ברשימת הספקים המאושרת להתקשרות ע”י משרדי הממשלה ויחידות הסמך, וזאת במכרז מרכזי  42-2008 מטעם מינהל הרכש הממשלתי: שירותי ייעוץ להטמעת תרבות ותהליכי עבודה של תכנון, בקרה ומדידה [הקמת מאגר של חברות יועצים, אשר יעניקו סיוע תהליכי למשרדי הממשלה ויחידות סמך המבקשים להטמיע תרבות ותהליכי עבודה של תכנון, בקרה ומדידה]. תוקף הוראת השעה לעניין זה הוא עד 1.5.2015.

התופעה המוזרה מאחורי מכרז משרדי האוצר והתקשורת לגבי מכירת תדרים

גד פרץ כתב התקשורת של העיתון גלובס” פירסם ב- 11.1.2015 ידיעה לגבי התקדמות מכרז משרדי האוצר והתקשורת לגבי מכירת תדרים. הידיעה התעדכנה פעמיים לפחות במהלך היום (כיוון שהיה זה מכרז מתמשך שנפרס לאור שעות). לידיעה התפרסמו מספר תגובות (של טוקבקיסטים שונים).

עד לנובמבר 2014 (עת סיים גלעד ארדן כהונתו כשר התקשורת והחל לכהן כשר הפנים) נהג אבי וייס להשתמש במשפט הבא: “שר התקשורת גלעד ארדן מסתמך על הזיכרון הקצר של הציבור והמדיה” אבל הוא [אבי וייס] זוכר גם זוכר. כן, גם אני זוכר לא רע.

התופעה המוזרה שנתקלתי בה בתגובות על הידיעה של גד פרץ היא שהיו שם  5 תגובות טוקבקיסטים שונים כביכול שהיוו ציטוטים מדוייקים מידיעה של אבי וייס ב”טלקום ניוז” בגנות המכרז ומשרד התקשורת [הידיעה מ- 11.1.2015]. יתרה מכך, שתיים מאותן תגובות כללו קישורים [לינקים] לידיעה של אבי וייס – בדיוק אותם קישורים שהתפרסמו בידיעה שלו.

זהו כנראה שיא חדש באינטרנט: חמישה טוקבקיסטים שונים (?), זרים ונבדלים זה מזה, בוחרים כולם שהתגובה שלהם תהיה ציטוט מידיעה שהופיעה באתר אחר [מבלי שהם מציינים שמדובר בציטוט ממקום אחר].

האם ייתכן שבעצם חמש התגובות השונות נכתבו ע”י אותו אדם ו’אותו אדם’ מאוד מאוד מסויים?…

לא מאמינים? הנה הדברים לשיפוטכם. תחליטו לבד. אגב, שימו לב לדימיון המפתיע בין דבריו של “השור הזועם” לדבריו של “50SMET”:

כינוי כותב הטוקבק: השור הזועם.

תוכן הטוקבק: אחרי המכרז כלוום לא ישתנה … עבודה בעיניים – ביזיון. התוצאה:  אחרי המכרז, שבו יישפכו מאות מיליוני ש”ח מכל חברה על תדרים, נישאר בדיוק באותו מקום שאנו נמצאים בו היום: LTE נכה ומסורס. בדרך, נראה בחודשים הקרובים “ספסרות בתדרים” מטעם המתמודדים הפיקטיביים במכרז, שקיבלו “הגנת ינוקא” מופלגת. [הערה של עורך Read IT Now: המלים “נישאר בדיוק באותו מקום” בתגובה זו כללו לינק לידיעה ב”טלקום ניוז”].

הקטע הרלבנטי מתוך האתר “טלקום ניוז”: התוצאה: אחרי המכרז, שבו יישפכו מאות מיליוני ש”ח מהחברות המשתתפות בו על תדרים, נישאר בדיוק באותו מקום, שאנו נמצאים בו היום: LTE נכה ומסורס. בדרך, נראה בחודשים הקרובים “ספסרות בתדרים” מטעם המתמודדים הפיקטיביים במכרז, שקיבלו “הגנת ינוקא” מופלגת. [הערה של עורך Read IT Now: המלים “נישאר בדיוק באותו מקום” בידיעה המקורית ב ב”טלקום ניוז” כוללות קישור לידיעה אחרת ב”טלקום ניוז”].

כינוי כותב הטוקבק: 50SMET

תוכן הטוקבק: נקבל LTE נכה ומסורס ורשתות סלולר שתתחלנה לקרוס. אחרי המכרז, שבו יישפכו מאות מיליוני ש”ח מכל חברה על תדרים, נישאר בדיוק באותו מקום שאנו נמצאים בו היום : LTE נכה ומסורס. בדרך, נראה בחודשים הקרובים “ספסרות בתדרים” מטעם המתמודדים הפיקטיביים במכרז, שקיבלו “הגנת ינוקא” מופלגת. כל אזרחי ישראל ייפגעו מכך באופן ישיר . בנוסף, תוך כחצי שנה עד שנה, רשתות סלולר תתחלנה לקרוס, כי הן לא תהיינה מסוגלות לספק את הביקושים לפס רחב נייד ב- LTE. כך, לא רק חברות תקשורת סלולר תיעלמנה ותהפוכנה לווירטואליות, גם החיבורים הסלולריים עצמם יהפכו לווירטואליים… פשוט מהלך גאוני.

הקטע הרלבנטי מתוך האתר “טלקום ניוז”: התוצאה: אחרי המכרז, שבו יישפכו מאות מיליוני ש”ח מהחברות המשתתפות בו על תדרים, נישאר בדיוק באותו מקום, שאנו נמצאים בו היום: LTE נכה ומסורס. בדרך, נראה בחודשים הקרובים “ספסרות בתדרים” מטעם המתמודדים הפיקטיביים במכרז, שקיבלו “הגנת ינוקא” מופלגת. אלו בכלל לא חברות סלולר, מדובר בפיקציה אחת גדולה שנולדה כהמצאה ישראלית מקורית. כל אזרחי ישראל ייפגעו מכך באופן ישיר. בנוסף, תוך כחצי שנה עד שנה, רשתות סלולר תתחלנה לקרוס, כי הן לא תהיינה מסוגלות לספק את הביקושים לפס רחב נייד ב-LTE. כך, לא רק חברות תקשורת סלולר תיעלמנה ותהפוכנה לווירטואליות, גם החיבורים הסלולריים עצמם יהפכו לווירטואליים… פשוט מהלך גאוני. [הערה של עורך Read IT Now: המלים “נישאר בדיוק באותו מקום” ו”באופן ישיר” בידיעה המקורית ב”טלקום ניוז” כוללות קישור לידיעה אחרת ב”טלקום ניוז”].

כינוי כותב הטוקבק: מביט מהצד

תוכן הטוקבק: הטיפול בספקטרום ובמכרז הוא כישלון, עוד לפני המכרז. “בכיה לדורות” – זו ההגדרה המתאימה למכרז התדרים ל- LTE  שמתקיים ב- 12.1.15.  מדינת ישראל לא יודעת לתת ערך למשאבים הטבעיים הקיימים בה ונכשלת בכך פעם אחר פעם, כמו בנושאי הגז והמחצבים. הטיפול בספקטרום ובמכרז הוא כישלון, עוד לפני שהמכרז יצא לדרך. מדינת יש

הקטע הרלבנטי מתוך האתר “טלקום ניוז”: “בכיה לדורות” – זו ההגדרה המתאימה למכרז התדרים ל- LTE, שהתקיים ב- 12.1.15. מדינת ישראל לא יודעת לתת ערך למשאבים הטבעיים הקיימים בה ונכשלת בכך פעם אחר פעם, כמו בנושאי הגז והמחצבים. הטיפול בספקטרום ובמכרז הוא כשלון, עוד לפני שהמכרז יצא לדרך.

כינוי כותב הטוקבק: מושחתים נימאסתם !!!!!

תוכן הטוקבק: ישראל בדרך למקום אחרון בעולם בתחום טכנולוגית סלולר. מדובר באחד המכרזים הכי מסובכים  נולדו אי פעם בישראל, והתסבוכת הזו נוצרה רק כדי לכסות על כל הטריקים, הפיברוקים והשטיקים הקיימים במכרז זה ובמרכזם:  [הערה של עורך Read IT Now: המלים “מסובכים” ו”הפברוקים” בתגובה זו כללו לינקים לידיעה ב”טלקום ניוז”].

הקטע הרלבנטי מתוך האתר “טלקום ניוז”: מדובר באחד המכרזים הכי מסובכים, שנולדו אי פעם בישראל, והתסבוכת הזו נוצרה רק כדי לכסות על כל הטריקים, הפברוקים והשטיקים הקיימים במכרז זה ובמרכזם: . [הערה של עורך Read IT Now: המלים “מסובכים” ו”הפברוקים” בידיעה המקורית ב”טלקום ניוז” כוללות קישור לידיעה אחרת ב”טלקום ניוז”].

כינוי כותב הטוקבק: רינגו

תוכן הטוקבק: מ. ישראל נכשלת פעם אחר פעם בטיפול במשאבים הטבעיים. מדינת ישראל נכשלת פעם אחר פעם בטיפול במשאבים הטבעיים הקיימים בה ונותנת הקלות מפליגות, שאחר כך צריך ועדות מומחים, ועדות חקירה, הפגנות, חקיקה בכנסת (וגם את הממונה על ההגבלים העסקיים), כדי לתקן את הטעויות הללו. חברות הסלולר הוותיקות (וגם ועדי העובדים בחברות הוותיקות) מחו על המכרז ל- LTE בקול רם וצלול, אבל הם יכולים רק לדבר עם הקיר – תרתי משמע.

הקטע הרלבנטי מתוך האתר “טלקום ניוז”: מדינת ישראל נכשלת פעם אחר פעם בטיפול במשאבים הטבעיים הקיימים בה ונותנת הקלות מפליגות, שאחר כך צריך ועדות מומחים, ועדות חקירה, הפגנות, חקיקה בכנסת (וגם את הממונה על ההגבלים העסקיים), כדי לתקן את הטעויות הללו. חברות הסלולר הוותיקות (וגם ועדי העובדים בחברות הוותיקות) מחו על המכרז ל-LTE בקול רם וצלול, אבל הם יכולים רק לדבר עם הקיר.

 

הערה: “בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 1#)” פורסם ב- 11 במאי 2014 כאן באתר.

“בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 2#)” פורסם ב- 14 בדצמבר 2014 כאן באתר.

“בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 3#)” פורסם ב- 14 בדצמבר 2014 כאן באתר.

“בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 4#)” פורסם ב- 18 בדצמבר 2014 כאן באתר.

“בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 5#)” פורסם ב- 24 בדצמבר 2014 כאן באתר.

“בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק 6#)” פורסם ב- 29 בדצמבר 2014 כאן באתר.