בעקבות תקלה קריטית שהשביתה את אתר האינטרנט של הלמ”ס: “כבר מעל שנה אין מכרז תחזוקה בתוקף ויש רשימה ארוכה של ציוד שלא נמצא באף מסגרת תחזוקה”

הגוף המפרסם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס)

תקנה: התקשרות הנדרשת בדחיפות לפי תקנה 3(2)

שם הספק: הראל טכנולוגיות מידע בע”מ

מהות ההתקשרות: תיקון שרת מושבת באתר האינטרנט; “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”

התחלת ההתקשרות: 13 בפברואר 2019; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2019

החלטה: אושר ע”י וועדת המכרזים המשרדית

הערות: בפרוטוקול וועדת מכרזים ענ”א מיום 12.2.2019 של הלמ”ס נכתב בין היתר כי “בתאריך 29.1.2019 התקבלה הודעה באגף מערכות מידע שאחד מהשרתים באתר האינטרנט מושבת עקב תקלה קריטית ומשביתה. התקלה משביתה את אתר האינטרנט של הלמ”ס.

“מר גנאדי אטין, ראש תחום טכנולוגיה סקרים באגף מערכות מידע, מציין במכתבו מ- 10.2.2019 [כי] כבר מעל שנה אין מכרז תחזוקה בתוקף ויש רשימה ארוכה של ציוד שלא נמצא באף מסגרת תחזוקה (הלמ”ס נמצאת בסוף תהליך הכנת מכרז לתחזוקת ציוד מחשוב). הודגש בעבר מספר פעמים שאי תחזוקה יכוה להביא לקריסה והשבתה [של] מערכות מחשוב קריטיות לארגון. התקלה בשרת האינטרנט שהושבת הייתה תקלה בלוח אם. השרת לא נמצא בהסכם תחזוקה לחומרה”.

שחר כ”ץ מנמ”ר הלמ”ס כתב במייל כי “אחד מהשרתים של סביבת הטסט של האתר קרס. כתוצאה מכך אי אפשר להעלות גירסאות חדשות לאתר, הכוללות תיקון באגים ופעולות נוספות […] התיקון נקודתי אך היות שלא ידועה עדיין הסיבה”.

* יצויין כי עלות התיקון היא 4,725 ₪ כולל מע”מ. ניתן אישור של חשב הלמ”ס, מנהלת תחום תשלומים והוצאות באגף בכיר חשבות וכן אישור עקרוני בכתב מהיועצת המשפטית של הלמ”ס לביצוע התיקון הדחוף. התהליך גם כלל אישור של וועדת המכרזים ושל וועדת הפטור המשרדית.

* למתעניינים: התקלה טופלה ב- 31.1.2019 אחר הצהריים לאחר כשעתיים של עבודה.

* מקצת מהמיילים שנשלחו במסגרת הטיפול בנושא כוללים לא פחות מ- 12 מכותבים שונים (ישירות והעתקים) בתוך הלמ”ס וזאת לגבי הוצאה של פחות מ- 5,000 ש”ח.

* מסתבר כי היו שני מקרים דומים בלמ”ס מהלך שנת 2018.