בית-המשפט אישר בפס”ד הסדר פשרה שנחתם בין הצדדים במסגרת תביעה (ובקשה לאשרה כייצוגית) בנושא משלוח Spam

09:54 20.12.2019

קטגוריות: משפט

תגים:

בית-המשפט המחוזי בחיפה אישר בפסק דין שניתן בתחילת דצמבר 2019 הסדר פשרה שנחתם בין הצדדים במסגרת תביעה (ובקשה לאשרה כייצוגית) בנושא משלוח Spam.

מדובר  בת”צ 17390-04-18, גלסברג ואחרים נגד התיאטרון העירוני חיפה. התובעים הם זיו גלסברג ויובל לב והנתבעת היא התיאטרון העירוני חיפה בע”מ (חל”צ). התביעה הוגשה באמצעות עו”ד נדב אפלבאום.

בפסק הדין שניתן ע”י כבוד השופטת ריבי למלשטריך-לטר נאמר בין היתר: “ביום 11.4.2018 הגישו המבקשים בקשה לאישור תובענה ייצוגית בגין משלוח הודעות ‘דואר זבל’ (‘ספאם’) על-ידי המשיבה, וזאת בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982.

“[…] נטען כי המבקשים אשר ביקשו לקבל ‘מנת תרבות’ ובחרו להגיע להופעות שהתקיימו אצל המשיבה, נחשפו לתופעה של הטרדה בלתי פוסקת ע”י המשיבה, מתוך רצונה לעודד אותם להמשיך ולרכוש כרטיסים להופעות נוספות. הטרדה זו גם לא נפסקה לאחר משלוח נפסקה לאחר משלוח הודעות סירוב כדין, באמצעות אותו אמצעי תקשורת בו עשתה המשיבה שימוש”.

התיאטרון העירוני חיפה דחה בכתב התשובה קיומן של עילות תביעה נגדו וכי “אין הצדקה לנהל תובענה ייצוגית, שכן מדובר בנסיבות של תקלה נקודתית וחד-פעמית והתיאטרון מקפיד לקיים את כל דרישות חוק  התקשורת”.

בהמשך פסק הדין נאמר כי “מבלי להודות בטענות הצדדים, זה כלפי זה, הגיעו הצדדים להסכמה כי סיום ההליך בהסדר פשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה בנסיבות העניין”.

בין היתר הוסכם כי התיאטרון ימשיך להקפיד על יישום הוראות חוק התקשורת כלשונו. היא תפצה כספית את הנפגעים וכן נקבע גמול כספי לתובעים ולבא כוחם.

הערת עורך Read IT Now: בידיעה אחרת שפירסמתי כאן באתר בנובמבר 2017 לגבי תביעה נפרדת כתבתי כי בין התובעים “עמותת אל ספאם (עמותה רשומה, ע”ר) [עמותה רשומה שנוסדה בשנת 2015 ומטרתה הרשמית היא למגר את תופעת דואר הזבל] (…) התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין G&A גלסברג, אפלבאום ושות’. למען הגילוי הנאות, עו”ד זיו גלסברג, מבאי הכוח של התובעים הייצוגיים, הינו ממייסדי העמותה ואף משמש בה כחבר ועד מנהל”.

בפסק הדין הנוכחי מציינת השופטת כי “[…] המבקשים ציינו בפתח הבקשה כי עובר להגשתה הגיש גלסברג בקשת אישור נוספת (ת”צ 14052-03-18) כנגד תיאטרון הצפון מרכז אומנויות הבמה בע”מ, אשר עוסקת בעניינים דומים לבקשה זו. כן ציינו כ- 13 בקשות נוספות לאישור תובענות ייצוגיות שהגישו גלסברג ו/או באי כוחו בעניין סעיף 30א לחוק התקשורת”.