באישור החשכ”ל: התקשרות המשך (בפטור ממכרז) של משרד התקשורת עם רותם אסטרטגיות עד סוף 2018 (ללא תוספת עלות נוספת – ניצול 218 שעות עבודה שטרם נוצלו)

הגוף המפרסם: משרד התקשורת

שם הספק: רותם אסטרטגיות עסקיות 2003 בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות – סיום ביצוע שלב יישום פרוייקט

התחלת ההתקשרות: 18 במארס 2018; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2018

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: בנימוקים כותבת וועדת הפטור הממשלתית המרכזית בין היתר:

+ “ההתקשרות עם החברה החלה בדצמבר 2014, לאחר שהחברה נבחרה במסגרת הליך פנייה לקבלת הצעות לפי תקנה 5(א)(2). בהתאם לאישור וועדת המכרזים מיום 14.12.2014, היקף ההתקשרות הראשוני עמד על סך של 420,238 ₪ בתוספת מע”מ לתקופה של שנה עבור (א) שלב א’ – מיפוי ואבחון המשרד; (ב) שלב ב’ – גיבוש חלופות והמלצות להיערכות ומבנה ארגוני מיטבי למשרד, בחינה וניתוח של היבטי משאבי אנוש וההיבטים הארגוניים אל מול החלופות שהוצעו; (ג) יישום וביצוע השינויים שהוצעו ואושרו במבנה הארגוני.

+ “ביום 15.12.2014 אישרה וועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות בתוספת מסגרת של 500 שעות עבור יישום שלב ג’. מאחר ובאותה עת משרד התקשורת לא יכול היה להעריך את היקף השינוי שיידרש, סבר כי מסגרת שעות זו תספיק עבור שלב היישום.

+ לאחר ביצוע המיפוי של כלל אגפי המשרד, נדרשה הרחבה של ההתקשרות לצורך יישום תהליך השינוי הארגוני. בתאריך 2.5.2016 אישרה וועדת המכרזים המשרדית הרחבת ההתקשרות בסכום של 50,000 ₪ לפי תקנה 3(4)(ב)(1) לשם התחלת התנעת תהליך יישום המבנה הארגוני החדש.

+ “הארכה והרחבה נוספת של ההתקשרות עם החברה בהיקף של עד 1,000 שעות בסכום כולל של 330,642 ₪  אושרה ע”י וועדת הפטור ביום 26.6.2016 עד ליום 31.12.2017.

+ “נכון למועד סיום ההתקשרות עם החברה נותרו כ- 218 שעות עבודה אשר לא נוצלו

במסגרת ההתקשרות. לדברי המשרד, הליך יישום המבנה הארגוני במשרד הינו מורכב והדרגתי ומצריך את הירתמות העובדים לתהליך. כ”כ, במהלך 2017 סמנכ”לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש אשר הובילה את תהליך השינוי המבני במשרד פרשה לגימלאות ועל כן, בין היתר, חל עיכוב בחלק מהמשימות במסגרת התהליך.

+ “הארכת ההתקשרות הנוכחית תאפשר למשרד לשמור על רצף הפעילות ועל יעילות תהליך השינוי הארגוני ולדברי המשרד נדרשת לשם סיום ליווי הליך יישום המבנה הארגוני במשרד. הפסקת ההתקשרות והעברת הטיפול בנושא לגורם אחר תעכב ותפגע בסיום התהליך ולפיכך המשך קבלת השירותים מהחברה למשך התקופה המבוקשת נדרשת מטעמי יעילות וחיסכון בעלויות ובזמן.

+ “בחוות דעת של מינהל הרכש הממשלתי מיום 20.2.2018, המינהל אינו רואה מניעה לאשר החרגה של ההתקשרות עם החברה מהמכרז המרכזי הקיים לפי תקנה 14ב(א) לתקנות חובת המכרזים ובלבד שהמשרד יתחייב כי בפרק זמן זה יושלם התהליך ולא תהיה פנייה להארכה נוספת”.

הערות עורך Read IT Now:

+ ב- 3 בינואר 2015 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה הייתה “משרד התקשורת יתקשר בפטור ממכרז לביצוע בחינה של המבנה הארגוני של המשרד; החברה הזוכה נבחרה לאחר שנערכו פניות ונבחנו מספר הצעות“.

+ ידיעה בנושא זה פירסמתי כאן באתר ב- 25.1.2015 במסגרת סידרת האייטמים “בשם האג’נדה: אל תיתנו לעובדות לבלבל אתכם (חלק #7)” ועל כך שאבי וייס עורך “טלקום ניוז” פירסם את דבר ההתקשרות עם חברת רותם אסטרטגיות יומיים לאחר שאני פירסמתי. וכך כתבתי באותה ידיעה שלי בהקשר זה: “ב- 14 בינואר 2015 פירסם אבי וייס עורך “טלקום ניוז” ידיעה שכותרתה הייתה: “השינוי הארגוני “הסודי” שמתכנן מנכ”ל משרד התקשורת לבצע במשרד“.

בכותרת המשנה של הידיעה נאמר: “חשיפת אחד התרגילים התלושים מכל מציאות של מנכ”ל משרד התקשורת (אבי ברגר, שהוא גם השר בפועל, כי לראש הממשלה יש בימים אלה עיסוקים יותר חשובים…), תרגיל “שינוי המבנה הארגוני” של משרד התקשורת (או בעברית פשוטה: לתת יותר כוח, תקציבים ואנשים ל”חברים שלנו”).”

בתחילת הידיעה נכתב: מנכ”ל משרד התקשורת (אבי ברגר) מדבר מזה זמן רב על הצורך ״בבחינת״ המבנה הארגוני” של המשרד. כנראה, שאינו מתואם עם נש״מ (נציבות שירות המדינה), הגורם המוסמך לאשר שינוי ארגוני – ובלא  להקים ועדת היגוי פנים משרדית, כמתחייב מהתקשי”ר, וגם ללא שיתוף ועד העובדים ונציג הסתדרות עובדי המדינה. העובדים, שכבר גילו את התרגיל המתוכנן, חוששים, שהמהלך החד-צדדי…”.

בידיעה עצמה הוא מסתמך על ידיעה של עצמו שפורסמה ב- 5.1.2015 לגבי פטור ממכרז שניתן בנושא בדיקת המבנה הארגוני של משרד התקשורת לחברת רותם אסטרטגיות עסקיות.

ואני תוהה מה “סודי” בתוכנית מנכ”ל משרד התקשורת וכיצד היא נחשפה בכלל ולעובדי המשרד בפרט? הלא הדברים התפרסמו בגלוי באתר מינהל הרכש הממשלתי  + אני פירסמתי ידיעה בנושא זה כאן באתר כבר ב- 3.1.2015 בערב, יום וחצי לפני שאבי וייס הגיע ל’חשיפה’ הזאת.

אגב, אבי וייס כתב בידיעה שלו דבר הנוגע למי שעומדת בראש חברת רותם אסטרטגיות עסקיות מבלי שסיפק הוכחה ממשית לדבריו [הוא נתן קישור לידיעה ב”גלובס” שלא מאזכרת בשום צורה, אלא אם כן פספסתי משהו, את הגברת הנ”ל].

הוא לא הזכיר גם שחברת רותם אסטרטגיות עסקיות נכללת ברשימת הספקים המאושרת להתקשרות ע”י משרדי הממשלה ויחידות הסמך, וזאת במכרז מרכזי  42-2008 מטעם מינהל הרכש הממשלתי: שירותי ייעוץ להטמעת תרבות ותהליכי עבודה של תכנון, בקרה ומדידה [הקמת מאגר של חברות יועצים, אשר יעניקו סיוע תהליכי למשרדי הממשלה ויחידות סמך המבקשים להטמיע תרבות ותהליכי עבודה של תכנון, בקרה ומדידה]. תוקף הוראת השעה לעניין זה הוא עד 1.5.2015.

+ ב- 29 ביוני 2016 פירסמתי כאן באתר את הידיעה שכותרתה “באישור החשכ”ל: התקשרות המשך בפטור ממכרז  עם רותם אסטרטגיות “לצורך בחינה וגיבוש הערכות ומבנה ארגוני למשרד התקשורת”; ו. הפטור המרכזית: “בקשה חריגה של המשרד”.”