אייטם בנושא ‘בזק’ שודרג במהירות בזק (תוך מספר שעות בלבד) אצל אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’

את הבוקר של יום חמישי, 20 בדצמבר 2018, בשעה 07:30 פצח אבי וייס באייטם שסיווג אותו כ’נושא חם’: משרד התקשורת ממשיך ב”מלחמה” מול קבוצת בזק (בשירות סלקום ושות’).

בכותרת המשנה נאמר: מנכ”ל משרד התקשורת פרסם אמש (19.12.18) שימוע הזוי נוסף בשירות “קליקת אוהדי סלקום ושות’ בצמרת משרד התקשורת” בעניין בקשת קבוצת בזק לאחד את YES, פלאפון ובזק בינ”ל ליחידה עסקית אחת (“שותפות רשומה”) כשבפועל כבר יש לה מנכ”ל אחד וסמנכ”לים משותפים לכל 3 החברות.

העוּבְדּוֹת:

■ לדברי אבי וייס – באייטם שלו מחמישי בבוקר – השימוע פורסם “אמש”. לפי ויקימילון, השימוש המקובל של המלה “אמש” הוא ‘אתמול בלילה’. למעשה, אני פירסמתי מבזק על השימוע הזה יום קודם (רביעי, 19.12.2018, בשעה 16:05)  וידיעה מורחבת עשרים דקות לאחר מכן. ב”גלובס” פורסם המידע כשעה לאחר הפרסום אצלי [אם כי חייבים לציין כי גד פרץ כתב בימים שקדמו כמה ידיעות על השימוע הצפוי].

אבל נוח יותר להשתמש במלה ‘אמש’ כי סביר להניח שהקוראים של אבי וייס לא יבדקו מתי באמת פורסם השימוע של משרד התקשורת והאם אתרים אחרים הקדימו את אבי וייס בפרסום הדברים. בכל מקרה, לא ברור, אם השימוע פורסם ברביעי, מדוע אבי וייס פירסם את הגיגיו בנושא רק למחרת היום.

■ לפחות הפעם נחסך מאיתנו הביטוי של אבי וייס לפיו משרד התקשורת העלה את השימוע לאתר שלו בשקט ובלי פרסום לציבור.

■ לעומת זאת שוב אבי וייס משתמש בביטויים האהובים עליו: שימוע הזוי ומפוברק.

האייטם הזה של אבי וייס מיום חמישי סווג כ’נושא חם’. כל כך חם ולוהט היה האייטם הזה שאבי וייס לא היה יכול להחזיק אותו בידיו וכנראה זאת הסיבה שמספר שעות לא רב לאחר מכן, לקראת הצהריים של אותו היום, הוא שינה את הסיווג של האייטם שלו ושידרג אותו ל’ראשונים לדווח’.

ככה, בלי שום בושה ועם הרבה חוצפה, הוא ‘ניכס’ לעצמו פרסום ראשון של מידע שלמעשה פורסם 15.5 שעות לפניו כאן ב- Read IT Now ולאחר מכן גם ב’גלובס’.

ואחר כך אבי וייס לא מהסס להשתמש בביטוי הנפוץ Fake News לגבי משרד התקשורת. נאה דורש מאחרים אבל לא נאה מקיים לגבי עצמו.

= = = = = = = = = = = = = =

יש מקריות בעולם והיום קיבלנו הוכחה נוספת לכך: היום, שישי, 21 בדצמבר 2018, בשעה 11:35, פירסם אבי וייס אייטם שכותרתו: פורסם ספר התוכנית הדיגיטלית הלאומית של ממשלת ישראל.

במקרה ורק במקרה: היום, שישי, 21 בדצמבר 2018, כבר בשעה 09:25, פירסמתי כאן באתר זה ידיעה שכותרתה: מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשיוויון חברתי מפרסם את התוכנית הדיגיטלית הלאומית של ממשלת ישראל. למעשה, בשעה 09:11 פירסמתי את הדברים הבאים בחלון המבזקים של אתר זה: “מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשיוויון חברתי מפרסם (21.12.2018) את התוכנית הדיגיטלית הלאומית של ממשלת ישראל [הרחבה – בהמשך]”.

מקריות בלבד שהוא פירסם את הידיעה שלו יותר משעתיים לאחר שאני פירסמתי אותה באתר שלי.

= = = = = = = = = = = = = =

יש מקריות בעולם והיום קיבלנו עוד הוכחה נוספת לכך: היום, שישי, 21 בדצמבר 2018, בשעה 14:54, פירסם אבי וייס אייטם שכותרתו: הבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט נפתחות בצל מחלוקת חריפה.

בפיסקה החמישית של אותו אייטם מתפרסם המשפט הבא: “במקביל להליך הבחירות, בכנסת, ח”כ ד”ר נחמן שי, מגיש מטעמו שאילתה שנייה לשר התקשורת, כי השאילתה הראשונה שלו לא נענתה (וזו שאילתה שלישית בדיוק נושא הזה לשר התקשורת איוב קרא כי ח”כ שרן השכל הגישה אף היא שאילתה שלא נענתה), ולהלן צילום של השאילתה של ח”כ ד”ר נחמן שי”.

אך מקרה הוא שאני פירסמתי ידיעה לגבי השאילתה הזאת של ח”כ נחמן שי. כבר ביום שני השבוע, 17 בדצמבר 2018 אחרי הצהריים פירסמתי ידיעה מפורטת בנושא השאילתה הזאת וקודמותיה.

אני גם מבקש להזכירכם כי ב- 25.3.2018 כתב אבי וייס בין היתר בתגובית (טוקבק) באתר שלו: “ככה התעשייה הזו עובדת, עם אפס פרגון (שלא לדבר ולספור כמה ידיעות “גונבים” ממני בלי לתת קרדיט … אני, לעומת זאת, מאוד מקפיד על קרדיט אם אני משתמש במידע בלעדי שפורסם במקום אחר)”.

 = = = = = = =  = = = = = = =