אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק שידורי טלוויזיה שתחייב החלת החוק והכללת כתוביות ושפת סימנים גם על פרסומות שאורכן עד 5 דקות

22:00 28.03.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-28.3.2016 הנחה על שולחן הכנסת של הצעת חוק (פ/2862/20) של חברי הכנסת עיסאווי פריג’, איתן כבל, יוסי יונה, איילת נחמיאס ורבין, מיקי לוי, אילן גילאון, מאיר כהן ועאידה תומא סלימאן.

בדברי ההסבר להצעת חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים) (תיקון: החלת החוק על פרסומות שאורכן אינו עולה על 5 דקות), התשע”ו – 2016 נאמר כי “חוק שידורי טלוויזיה (כתוביות ושפת סימנים), התשס”ה – 2005, קובע הוראות לעניין ליווי משדרי טלוויזיה, מסוגים שונים, בכתוביות ובתרגום לשפת סימנים.

“סעיף 10 לחוק קובע פטורים מתחולת הוראות החוק, ובכלל זה כי ‘הוראות חוק זה לא יחולו על תשדיר פרסומת שאורכו אינו עולה על חמש דקות’. דהיינו, לפי סעיף זה, לא חלה חובה ללוות בכתוביות או בתרגום לשפת סימנים תשדיר פרסומת שאורכו אינו עולה על חמש דקות.

“בשל הפטור האמור, אנשים עם מוגבלות בשמיעה מודרים, הלכה למעשה, מהפרסום בטלוויזיה, וכל הפסקת פרסומות הופכת בעבורם לתזכורת לשונותם ולמוגבלותם. פטור זה מחריג מתחולת החוק דווקא את המישדרים הקצרים ביותר, שהכנת הכתוביות עבורם היא הקלה ביותר.

“הצעת חוק זו נועדה לבטל את הפטור האמור, שאין בו היגיון כפי שצוין לעיל, ולמחוק את סעיף קטן (ח) מסעיף 10 לחוק”.