אבי וייס עורך Telecom News פירסם ידיעה ‘בלעדית’ הכוללת מידע אשר פורסם ב- Read IT Now כבר 5 ימים וחצי קודם לכן

אבי וייס עורך טלקום ניוז פירסם ב- 12.3.2018 ב- 09:00 ידיעה שסווגה כ”בלעדית” וכותרתה “האם הממשלה תחליט מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?“.

בכותרת המשנה של הידיעה נכתב: “האם הממשלה תקבל החלטה עד 2.5.18 מי השר המופקד על מרשם שמות המתחם בישראל?”

בפיסקה הראשונה של הידיעה נאמר: “ביוזמת ח”כ ד”ר נחמן שי, הממשלה (אם תהיה ממשלה…) אמורה להשיב עד 2.5.18 לשאילתה, שהוגשה לשר התקשורת: מי השר המופקד על תחום “שמות המתחם” (וכל מה שנלווה לזה, דוגמת הגנת סייבר ופרטיות, מספרי IP וגרסאות IP). הזדמנות להיטיב עם כרבע מיליון צרכנים בעלי דומיינים”.

יצויין כי בתחילה אבי וייס סיווג אותה כ”ידיעה בלעדית” שלו ולאחר ארבעה ימים סיווג הידיעה באתר שלו שונמך ל”חדשות מקומיות”.

חדי-העין ודאי שמו לב לתופעה הבאה: כשהידיעה עלתה לאתר “טלקום ניוז” ב- 12.3, המשפט בפיסקה הראשונה היה “ביוזמת ח”כ ד”ר נחמן שי (בתמונה משמאל), הממשלה (אם תהיה ממשלה …) אמורה להשיב עד 2.5.18 לשאילתה שהוגשה לשר התקשורת”. [ההדגשה – שלי].

נכון להיום, הידיעה מופיעה באתר “טלקום ניוז” ללא שלוש המלים שבסוגריים כפי שהופיעו במקור: “ביוזמת ח”כ ד”ר נחמן שי (בתמונה משמאל), הממשלה אמורה להשיב עד 2.5.18 לשאילתה שהוגשה לשר התקשורת”.

אלא שזו דוגמה נוספת מצידו של אבי וייס לפרסום המתיימר להיות “בלעדי” כשכלל וכלל אינו כזה. המידע על השאילתה של ח”כ נחמן שי לשר התקשורת פורסם ב- Read IT Now כבר ב- 6.3.2018, בשעה 16:17, כפי שניתן לראות בקישור כאן. כלומר, חמישה ימים לפני שאבי וייס פירסם אותה כידיעה בלעדית אצלו באתר. ואחר כך הוא טוען שאחרים מעתיקים ידיעות מהאתר שלו (בהסכמה שקטה שלו).

אגב, בידיעה שלי ציינתי כי ב- 2.1.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה הייתה “נשיאות הכנסת אישרה היום  הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק מרשם שמות המתחם בישראל“, הצעת חוק של ח”כ ד”ר נחמן שי.

הערות עורך Read IT Now: הידיעה של אבי וייס כוללת התייחסות נרחבת לרפי הוידה (פעיל באיגוד האינטרנט ולשעבר בכיר במשרד התקשורת) ופעילותו לגבי שמות מתחם בישראל.

באופן מקרי לחלוטין מצאתי בגוגל מסמכים ישנים הנוגעים לאיגוד האינטרנט הישראלי משנת 2002 ובשנים שלאחר מכן. בין יתר המסמכים נמצאת “הצעת החברים רפי הוידה ואבי וייס לשינויים בתקנון 9 במאי 2002” ו- “הצעה מתוקנת של החברים אבי וייס ורפי הוידה לשינויים בתקנון”. בצמוד, מופיע שם הטקסט הבא: “הערה: אבי וייס הוא אחד ממומחי המובילים בישראל לטכנולוגיות תקשורת, רפי הוידה היה בעבר סגן המדען הראשי”.

בשנים האחרונות מרבה אבי וייס באתר שלו לבקר ולתקוף את איגוד האינטרנט הישראלי. כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם שלו הוא יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא עצמו היה חבר האיגוד?

ושאלה נוספת בהקשר זה, באותם אייטמים בהם הוא כותב שוב ושוב על מאמציו של רפי הוידה בתחום שמות המתחם בישראל, כלום לא היה זה ראוי שבכל אייטם כזה אבי וייס יפרסם ‘גילוי נאות’ בו יציין כי בעבר הוא שיתף פעולה עם רפי הוידה במסגרת חברותם באיגוד?

לדעתי, מבחינה מקצועית, היה ראוי שאבי וייס יפרסם בעוד מספר מקרים ‘גילוי נאות’, מה שאינו עושה כמעט, ועל כך אכתוב בנפרד.

אגב, בינואר 2018 פירסם אבי וייס את מה שהוא כינה ‘ 20המובילים ומקבלי הצל”ש בשנת 2017 בעולם התקשורת וההיי-טק הישראלי’. כיוון שוייס הצהיר באופן ברור באייטם הזה שמדובר ב”שיפוט סובייקטיבי על פי ההתרשמות האישית שלי וההכרות האישית שלי את השוק, על בסיס הניסיון האישי ארוך השנים שלי בשוק זה“, הרי שאין צורך להכביר במלים שבין המובילים ומקבלי הצל”ש, אליבא אבי וייס, נמנים רפי הוידה וסיני ליבל (עליו אכתוב בפעם אחרת).

וגילוי נאות שלי בהקשר זה: בסוף שנות ה- 90 סיפקתי שירותי יחסי ציבור בתשלום לאיגוד האינטרנט הישראלי. מאז אין לי קשרי עבודה עסקיים עם האיגוד.

*** ידיעות נוספות לגבי אבי וייס וטלקום ניוז פורסמו ועוד יפורסמו כאן באתר. ניתן לחפש “אבי וייס” או “טלקום ניוז” (עם מרכאות) כדי לקרוא דברים שפירסמתי בעבר עליו כאן באתר שלי.