IBM: עננים היברידיים מובילים; מאפשרים חדשנות לחברות

Tailoring hybrid cloud: Designing the right mix for innovation, efficiency and growth, דו”ח של IBM  [בהתבסס על ממצאי סקר שנערך ע”י IBM Institute for Business Value, IBV] שפורסם ב- 1 בספטמבר 2016 אומר כי כמעט כל חברה כיום משתמשת בשירותי ענן אולם לא לכל מטרה.

“ארגונים עוברים לענן, ובמיוחד לענן היברידי [hybrid cloud], מהר יותר ממה שמישהו צפה, וזאת על-מנת לתמוך בטרנספורמציה דיגיטלית, להניע חדשנות של מודל עסקי ולגרום לצמיחה”, אומרת IBM.

78% מהנשאלים בסקר אמרו כי יוזמות הענן שלהם מתואמות או משולבות בצורה מלאה (לעומת שיעור של 34% בשנת 2012). יחד עם זאת, קרוב למחצית מהפעילות נשארת בתחומי הארגון במסגרת שרתים ייעודיים.

מהסקר עולה כי הסיבות העיקריות שמנהלים בכירים מציינים לאימוץ פתרונות הענן ההיברידי: הקטנת עלויות הבעלות [cost of ownership] (לדברי 54% מהנשאלים), יצירת חדשנות (42%), חיזוק יעילות תפעולית (42%) ויכולת טובה יותר לעמוד בציפיות של הלקוחות (40%).

חברות שנקטו ביוזמות ענן מצאו כי הדבר איפשר להן להתרחב לתעשיות חדשות (לדברי 76% מהמשתתפים בסקר), ליצור מקורות הכנסה חדשים (71%) וליצור ולתמוך במודלים עסקיים חדשים (69%).

השימוש הארגוני בענן פרטי וציבורי – במגמת עלייה

Patrick P. Gelsinger מנכ”ל חברת VMware אמר בכנס VMworld 2016 [שנערך בלאס וגאס, 29.8.2016-1.9.2016] כי השימוש הארגוני בענן פרטי וציבורי נמצא במגמת עלייה. לדבריו לגבי עננים פרטיים מדובר בגידול בשימוש ל- 20% בשנת 2021 ול- 29% בשנת 2030. לגבי עננים ציבוריים מדובר בגידול בשימוש ל- 30% בשנת 2021 ול- 52% בשנת 2030.

הוא אמר עוד כי מספר מרכזי הנתונים [data centers] שהוקמו ע”י ספקי שירותי מחשוב ענן בשנת 2016 יהיה – לראשונה – גדול יותר ממספרם של המרכזים שהוקמו ע”י ארגונים לשימוש עצמי, דבר המשקף שימוש גובר בשירותי מחשוב ענן ציבורי.

במסגרת הכנס, יבמ ו- VMware הציגו שירות ענן ראשון מסוגו בתעשייה, המאפשר להעביר במהירות ובקלות עומסי עבודה ארגוניים אל סביבת הענן. שיתוף הפעולה הגלובלי בין יבמ ובין VMware מסייע להעביר עומסי עבודה אל סביבת הענן בתוך שעות בלבד – לעומת שבועות או חודשים שנדרשו לצורך זה בעבר. מוקדם יותר השנה הודיעו שתי החברות כי ישתפו פעולה בהתמודדות עם אחד האתגרים הדחופים ביותר העומדים בפני תעשיית המחשוב: ניוד עומסי עבודה קיימים בסביבת VMware הפועלת באתר הלקוח – אל עולם הענן, מבלי להידרש לעלויות ולהיחשף לסיכונים הכרוכים בהגדרה מחדש של כלים, בנייה מחדש של אפליקציות, ותכנון מחדש של מדיניות האבטחה.

דו”ח פורסטר: יבמ מציגה ביצועים חזקים בשוק פלטפורמות ענן ציבורי למפתחים בארגונים

חברת הייעוץ ומחקר השווקים  Forrester Researchמדרגת את יבמ כבעלת ביצועים חזקים בתחום פלטפורמות ענן ציבורי למפתחים בארגונים גדולים. דו”ח Wave של מומחי פורסטר מנתח שורה ארוכה של פלטפורמות ענן ציבורי, ומצביע על יבמ כ”בעלת ביצועים חזקים”, בזכות השילוב בין סל האפליקציות והשירותים הרחב והמעמיק אותם מציעה החברה ובין היצע התשתיות שלה. יבמ קיבלה גם את הציון המירבי בתחום אסטרטגיית הענן הפרטי וההיברידי, והיא שמרה על מקומה המוביל בתחום שירותי התשתיות.

הדו”ח מבוסס על 34 קריטריונים המאפשרים למפתחי אפליקציות ולמי שאחראים על פריסתן בענן לבחור בפלטפורמת הענן הציבורי ההולמת את צורכיהם. פלטפורמות הענן השונות הוערכו על בסיס היצע היכולות הנוכחי שלהן, האסטרטגיה והנוכחות בשוק.

דו”ח פורסטר מציין כי “יבמ ניגשת לשוק פלטפורמות הענן ההיברידי בגישה המתחילה בהתמקדות בשוק הארגוני”. הדו”ח ממשיך וקובע כי “לקוחות המתמודדים עם דרישות מורכבות בתחום הענן ההיברידי ומחפשים אחר שילוב בין מערכות ארגוניות וענן פנימי ובין שירותי ענן ציבורי – צריכים לשקול שימוש בענן של יבמ”.

הדו”ח מונה את נקודות החוזק של יבמ, ובהן “אופציות הגדרת התצורה של פלטפורמות, שירותים להגירת אפליקציות לענן, שירותים בתחום המחשוב הקוגניטיבי והניתוח האנליטי, אבטחה ואישורי תאימות, תמיכה במערכות רשת מורכבות, רשת גדלה והולכת של שותפים, וכלים לעבודה (native) בסביבת DevOps”.

TBR: יבמ מובילה בתחום הכלים לפיתוח יישומי ענן וכלי IaaS לענן ציבורי

חברת מחקר השוק Technology Business Research Inc, TBR פירסמה לאחרונה שני דו”חות המדרגים את יבמ כמובילה בתחום פיתוח יישומי הענן והטרנספורמציה הארגונית, ובתחום תשתיות כשירות בסביבת ענן ציבורי.

הדו”ח בתחום הכלים לפיתוח יישומי ענן דירג את יבמ כמובילה בשוק בשורת קטגוריות, לרבות זו של הפלטפורמה הנהנית מהיקף האימוץ הרחב ביותר בשוק, הרמה הגבוהה ביותר של שביעות רצון לקוחות, והובלה בתחום השירותים לארגונים המאמצים תהליכי שינוי.

הדו”ח הבלתי תלוי מבוסס על תוכנית מחקר משתמשים רחבת היקף, הבוחנת תשובות שהתקבלו מיותר מ- 2,100 ארגונים בכל העולם, ומנתחת את הביצועים במסגרת תהליכי מעבר של כ- 700 ארגונים ממערכות מסורתיות לסביבת ענן. הדו”ח מציין כי “TBR מאמינה כי יבמ מובילה מול ספקים אחרים בתחום הטרנספורמציה של יישומים בזכות יכולתה להציע סל רחב של מוצרים, הזוכה להשלמה באמצעות זרוע השירותים של החברה, המאפשרת לה לשרת את הצרכים הייחודיים לכל ארגון”.

יבמ זכתה לציונים גבוהים של שביעות רצון לקוחות, בזכות יכולתה של פלטפורמת הענן שלה להציע למפתחים אפשרות ניוד יישומים, גמישות, שילוב עם יישומים אחרים של אותו ספק, וממשקי תכנות (API) המכסים גם ספקים אחרים

דו”ח אחר של TBR קובע כי יבמ מובילה בשוק תשתיות הענן הציבורי כשירות (IaaS). הדו”ח החצי שנתי של TBR בחן 2,169 ארגונים העושים שימוש בתשתיות ענן ציבורי. המשתתפים הצביעו על יבמ כמובילת שוק, בזכות יכולתה לספק כלי ניהול היברידיים המתמודדים עם בעיות מיקום הנתונים והשמירה על הפרטיות, באמצעות רשת כלל-עולמית של מרכזי נתונים אותם מפעילה יבמ.

הדו”ח מצביע על המשך תהליך עוצמתי של אימוץ שירותי תשתיות ענן, המונע על ידי הצורך בכלי ניהול היברידיים. השוק נתון בתהליך של קונסולידציה, המותיר מספר קטן ביותר של שחקנים המסוגלים להתמודד עם דרישות הלקוחות, סוגיות אבטחת נתונים ועמידה בהוראות חקיקה ותקנות – בקנה מידה כלל-עולמי.