IAB Europe: אירלנד מובילה את דירוג הגידול בפרסום המקוון האירופי בשנת 2015

AdEx Benchmark Report, דו”ח של IAB Europe אומר כי אירלנד מובילה את דירוג הגידול בפרסום המקוון האירופי שבשנת 2015 גדל בשיעור של 13% ל- 36.4 מיליארד דולר. מדובר בשנה שישית ברציפות של  גידול דו-ספרתי.

הדו”ח מצביע על כך שהפרסום המקוון באירלנד גדל אשתקד בשיעור של 29% לעומת 2014.

עוד עולה מהדו”ח כי שש מדינות באירופה חוו אשתקד גידול בשיעור של יותר מ- 20%: אירלנד (29%), בולגריה (22.3%), פולין (21.8%), סלובניה (21.6%), סלובקיה (20.4%) ושבדיה (20%).

שיעור הגידול בבריטניה היה 16.9% לעומת הממוצע באיחוד האירופי שעמד אשתקד על 13.1%.

בתוך כך, שר התקשורת החדש של אירלנד Denis Naughten ציטט באירוע נתונים של חברת הייעוץ האירית Indecon לפיהם היקף הכלכלה הדיגיטלית של הרפובליקה של אירלנד מסתכמת ביותר מ- 12 מיליארד אירו לשנה.

נתונים שפירסם ה- Central Statistics Office, CSO בדבלין אירלנד ב- 12.7.2016, ושצוטטו ע”י סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, מצביעים על כך שכלכלת אירלנד גדלה אשתקד בשיעור של 26.3%. בין התורמים לגידול הזה: מעבר של חברות זרות לאירלנד – משיקולי מיסוי. באירלנד מגיע שיעור מס החברות ל- 12.5%. בין החברות האמריקניות שבסיסיהן האירופאים ממוקמים באירלנד ניתן לציין את Google ו- Facebook.

לדברי ה- CSO, התמ”ג של אירלנד צמח בשנת 2015 בצורה “משמעותית” והיא שדרגה את הנתונים לעומת הערכה קודמת לגידול בשיעור של 7.8%.