Cleantech Group: ישראל במקום ה- 6 בדירוג מדד ה- Global Cleantech Innovation Index, GCII לשנת 2017; בשנת 2014 הייתה במקום הראשון

ישראל ממוקמת במקום ה- 6 בדירוג מדד ה- Global Cleantech Innovation Index, GCII לשנת 2017 זאת לאחר שבשנת 2014 היא הייתה במקום הראשון. כך קובע המדד שפירסמה Cleantech Group ב- 13 ביוני 2017.

הדו”ח קובע כי ישראל “מדורגת במקום ראשון במס’ קרנות קלינטק ומשקיעי קלינטק ובהיקף הכסף שגוייס ע”י אותן קרנות אולם המדינה נעדרת אטרקטיביות כיעד השקעות אנרגיה מתחדשת”.

עוד אומר הדו”ח כי “למדינת ישראל מספר גדול של מיזוגים ורכישות וכן הנפקות ציבוריות ראשונות אולם יש בה צריכה נמוכה של אנרגיות מתחדשות”.

את המדד מובילה דנמרק (שטיפסה אליו לאחר שבשנת 2014 הייתה מדורגת במקום החמישי), במקום השני – פינלנד (ששמרה על מיקום זה גם מהדירוג הקודם) ושלישית ממוקמת שבדיה (שטיפסה מיקום אחר מהדירוג הקודם).

את המקום הרביעי תופסת קנדה (שטיפסה אליו מהמקום השביעי בדירוג של שנת 2014). אחריה ארצות הברית (שירדה מהמקום השלישי בדירוג הקודם למקום החמישי בדירוג הנוכחי).

הדו”ח הוכן בשיתוף עם World Wide Fund for Nature, WWF,  בשיתוף עם United Nations Industrial Development Organization, UNIDO, בשיתוף עם Asian Development Bank, ADB, בשיתוף עם Swedish Energy Agency, SEA ועם Tillväxtverket.