תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד מגה קמעונאות ונגד בלאנקו משרד מיתוג ופרסום [חב’ הפרסום ומבצעת דיוור פרסומי של מגה] בגין משלוח Spam באמצעות דוא”ל ומסרונים אלקטרוניים

15:34 29.06.2018

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 20 ביוני 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד נגד מגה קמעונאות ונגד בלאנקו משרד מיתוג ופרסום [חב’ הפרסום ומבצעת דיוור פרסומי של מגה] בגין משלוח Spam באמצעות דוא”ל ומסרונים אלקטרוניים.

התובע בתביעה זו הוא  מאור כורם. “עניינה של התביעה הוא ההפרה החמורה והבוטה של הוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים) שאוסר הפצה של דברי פרסומת אלא רק בכפוף להתקיימות תנאים ספציפיים בהתאם לאמור בחוק התקשורת כאמור”.

לדברי כתב התביעה, “כבר לפני שנים רבות המבקש ביקש מהמשיבה 1 [מגה] להסיר עצמו מרשימות התפוצה בכל הנוגע לקבל דיוור פרסומי, בין אם באמצעות דוא”ל ובין אם במסרון אלקטרוני. כך במשך תקופה ארוכה לא קיבל המבקש דיוור פרסומי. אלא שכעת המשיבה 1, ללא כל אישור והרשאה, ולאחר שטענה כי הוא הוסר מרשימות התפוצה כאמור, החלה להטריד את המבקש בהודעות דיוור נוספות”, בחודש יוני 2018. התובע פנה אל חברת מגה וזו היפנתה אותו  לחברת בלאנקו משרד מיתוג ופרסום.

“חוץ מתירוצים מופרכים לא ניתן מענה וצידוק כלשהו לסיבה שבגינה נשלחה ללא הרשאה וללא מקור חוקי, הודעת הספאם”.  לדבריו, בחברת בלאנקו אישרו בפניו כי הם אלה ששלחו אליו את ההודעה.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד חן כהן.