תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד הוט טלקום בשם כל לקוחות החברה שבעבר סיפקה להם ראוטר ללא תשלום ומ- 4/2018 היא גובה מהם תשלום חודשי בגין שכירת המכשיר

19:43 17.05.2018

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 3 במאי 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט טלקום בשם כל לקוחות החברה שבעבר סיפקה להם ראוטר ללא תשלום ומחודש אפריל 2018 היא גובה מהם סכום חודשי של 11.90 ₪ בגין שכירת המכשיר.

התובעים בתביעה זו הם תומר סיבוני, תמיר יצחק ופרוספר מויאל. בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשת אישור זו (והתובענה במסגרתה היא מוגשת), הינו באופן הפסול, חסר תום הלב והמנוגד לדין, שבו החלה הוט לחייב אל לקוחות האינטרנט שלה בתשלום חודשי של 11.90 ₪ עבור מכשיר הראוטר שניתן להם על-ידה בחינם בתחילת ההתקשרות … ללקוחות המשיבה קיימים שלושה מסלולים באמצעותם הם יכולים לעשות שימוש במכשיר הראוטר של המשיבה – רכישה, השאלה או השכרת הראוטר.

“… לאורך השנים העניקה הוט ללקוחותיה הטבה בדמות ‘השאלת’ מכשיר הראוטר בחינם, ללא תשלום פיקדון. הטבה זו הוגדרה במסגרת תקנוני המצבע שנשלחו על-ידי הוט ללקוחותיה מעת לעת. בהתאם, במשך חודשים/שנים של ההתקשרות (כל לקוח ומשך ההתקשרות שלו עם הוט), לא גבתה החברה מלקוחותיה תשלום כלשהו עבור הראוטר.

“לצד האמור, הוט כללה תנאי בהסכמי המצבע לפיו היא רשאית להפסיק את הטבת השאלת הראוטר בכל עת וכי במצב דברים זה יחוייב הלקוח בדמי שכירות.

“… באופן לא מפתיע, הוט לא טרחה ליידע את לקוחותיה כדין, בהודעה ברורה ובולטת, כי היא מתעתדת להשית על לקוחותיה חיוב חדש, אלא הסתפקה באמירה אגבית בחשבונית שנשלחה לפני החיוב החדש, כי היא מתכוונת להתחיל לחייב את לקוחותיה עבור הראוטר.

“… ברי כי התשובות לשאלות אלה נעוצה באינטרסים הכלכליים של הוט ובדרכים הפסולות שהיא בחרה בהן כדי להתעשר על חשבון חברי הקבוצה, תוך הסתמכות על הטיות צרכניות לצורך השאת רווחיה”.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו”ד לוין, רפפורט ביטון.