תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד גולן טלקום; “במשך למעלה מחודש התעלמה מפניות התובע אך בעקבות התערבות משרד התקשורת היא טרחה לענות לפניות התובע תוך יממה מהתערבות המשרד”

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה ב- 15 בפברואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום.

התובע בתביעה זו הוא יהושע שיפר. בתביעה נאמר בין היתר כי “עוסק הגובה מצרכן או לקוח סכומים ביתר מפר בכך את הוראות ההסכם שבין הצדדים ואת הוראות הדין. נזקיו של הצרכן במקרה של חיוב ביתר אינם מתמצים בגבייה העודפת בלבד, שכן עליו להשקיע זמן ומשאבים במטרה לקבל בחזרה את הסכומים שנגבו ממנו שלא כדין. עוסק שגבה מצרכן או לקוח סכומים שלא כדין מחוייב להשיב לנפגע גפ את ההוצאות שהוא הוציא במטרה לקבל בחזרה את הסכומים שנגבו ממנו שלא כדין.

“… הנתבעת (גולן טלקום) אינה מקיימת את הוראות חוק הגנת הצרכן בקשר עם בירור תלונות צרכנים בנוגע לגביית הסכום העודף ואינה משלמת לצרכנים את החזר ההוצאות.

“… גולן טלקום אף אינה משיבה ללקוחותיה את ההוצאות שהוציאו במטרה לתקן את הפרת החוזה על-ידי גולן טלקום. גולן טלקום אף התעלמה כליל מפניות התובע אליה, ורק לאחר התערבות משרד התקשורת, אשר נתבקש ע”י התובע להתערב, היא טרחה להתייחס לפניותיו, באיחור רב”.

לדברי התובע, בחודש ינואר 2017 הוא גילה כי החברה מחייבת את חשבונו בסכומים גבוהים מהמוסכם ביניהם. “סכום החיוב העודף הגיע לכמעט פי שלושה מהסכומים המוסכמים בין הצדדים”.

התובע פנה לדבריו מספר פעמים אל החברה בפקס אך לא נענה. הוא צירף לתביעתו תיעוד של הפניות הללו. לאחר 30 יום בהם לא קיבל התובע תשובה מגולן טלקום, הוא

דרש את התערבות מחלקת פניות הציבור של משרד התקשורת. “במשך למעלה מחודש התעלמה מפניות התובע אך בעקבות התערבות משרד התקשורת היא טרחה לענות לפניות התובע תוך יממה מהתערבות המשרד”.

בסופו של דבר, לאחר שהכחישה כי חייבה את התובע בסכומים עודפים, גולן טלקום הודיעה לו שתזכה בסכום מסויים. התובע דרש לקבל פירוט לגבי הזיכויים ומהותם אך גם במקרה זה במשך זמן רב התחמקה גולן, לטענתו, מלתת את הפירוט המבוקש ולפיכך הוא פנה שוב אל משרד התקשורת. הנושא טופל ע”י פנינה זקרויסקי מרכזת פניות ציבור במשרד התקשורת.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אבנר גבאי ועמית שניצר. [הערה: כל ההדגשות מופיעות באופן זה במקור].