תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר: התובע (מנוי שירותי אינטרנט של החברה) טוען כי השקת שירות פרטנר TV גרם לה להסטת טכנאים רבים לטובת המיזם החדש ע”ח לקוחות בתחומי שירות אחרים שלה

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 19 בספטמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת פרטנר תקשורת בע”מ [ח.צ] ונגד פרטנר פתרונות תקשורת נייחים [שותפות] מוגבלת בשם כל לקוח של החברה שנדרש לביקור של טכנאי בביתו והמשיבה לא וידאה כי הטכנאי הגיע לבית הלקוח בפרק זמן סביר.

התובע הוא שי הרשקוביץ, מנוי שירותי אינטרנט של חברת פרטנר. “בפרק הזמן הרלבנטי לבקשת אישור זו נדרש לשירותי טכנאי מטעמה של המשיבה בקשר עם תקלה באינטרנט הביתי המסופק על-ידה.

“לאורך החודשים בהם המבקש צרך את שירותיה של המשיבה, בסל המבקש ממהירות גלישה לא מיטבית (נקוט לשון המעטה), שלוותה בהאטות גלישה ובתקלות שונות. מפעם לפעם יצר המבקש קשר עם נציגיה של המשיבה על-מנת לפתור את התקלות והקשיים מהם סבל, ואלו ביצעו בדיקות מרחוק ונתנו למבקש הנחיות כאלו ואחרות.

“בימים האחרונים התקלות מהן סובל המבקש התגברו עד כדי חוסר יכולת מוחלט לגלוש בצורה תקינה (ואף בכלל) באופן שחייב את טיפולה הרציני של המשיבה.

“נוכח העובדה שהמבקש נואש המניסיונות השונים לתיקון התקלה בעניינו באופן טלפוני ומרוחק, פנה הוא למשיבה ביום 13.9.2017 ועמד על הגעת טכנאי לביתו על-מנת שיפעל לתיקון התקלה ויאפשר למבקש לעשות שימוש מלא במוצר עבורו הוא משלם סכומי כסף משמעותיים. לתדהמתו של המבקש, כאשר ביקש לתאם ביקור טכנאי נמסר לו כי המועד הקרוב ביותר לביקור טכנאי בביתו הינו לא פחות מ- 12 ימים תמימים, וזאת ביום 25.9.2017!

“למותר לציין כי למבקש לא היה ברור כיצד ייתכן שבעוד הוא משלם מחיר מלא על השירות, כאשר מגיה העת לאפשר לו את השימוש כאמור, וזאת באמצעות טכנאי שיביא לפתרון התקלות אותן הוא חווה, המשיב מרשה לעצה להותיר אותו בהמתנה לטכנאי משך ימים ארוכים”.

השפעת כניסתה של פרטנר לשוק הטלוויזיה הישראלי באמצעות פרטנר TV

בתביעה נאמר עוד כי חברת פרטנר תקשורת היא אחת מחברות התקשרות הגדולות במדינה והיא מספקת למיליוני לקוחותיה מגוון שירותים שונים ובהם שירותי תקשורת סלולרית, תקשורת קווית (לרבות אינטרנט וטלפוניה) ועוד.

“לאחרונה החליטה המשיבה כי ברצונה לחדור לשוק הטלביזיה הישראלי ולבסס בו דריסת רגל. ואכן, הגדלת מספר השחקנים בשוק יחסית מצומצם זה צפוייה להיטיב עם הצרכנים הישראלים, אך ברי כי רצונה של המשיבה להגדיל את נפח השוק שלה (בשוק חדש לה לחלוטין) אינו יכול לבוא על חשבון לקוחותיה הקיימים, להם היא חבה חובות חוזיים וחוקיים, בקשר עם השירות אותו היא מספקת להם.

“… עם השקת שירות פרטנר TV החליטה המשיבה לתעדף באופן בולט וברור את קידומו של מיזם זה, וזאת על חשבון לקוחותיה הקיימים הנדרשים לשירותיה אף הם. כך, לקוחות אשר פנו למשיבה בחודשים האחרונים לצורך תיאום ביקור טכנאי, זאת על-מנת שיוכלו לעשות שימוש בשירותים עליהם הם משלמים כסף מלא, גילו כי ייאלצו לחכות זמן רב מאוד (עד כדי שבועיים ויותר) בטרם המשיבה תואיל בטובה לשלוח אליהם טכנאי.

“הסיבה לכך היא אחת: לאור תנופת גיוס הלקוחות במיזם הטלביזיה, למשיבה אין די טכנאים כדי לספק את צרכיהם של לקוחותיהם הקיימים והחדשים גם יחד. משכך, החליטה היא שאין כל פסול בכך שלקוחותיה יידרשו להמתין ימים ושבועות ארוכים עד אשר תקלותיהם יתוקנו כאשר לצד זאת המשיבה תפעל במלוא המרץ לגיוס לקוחות חדשים ולאספקת השירותים להם”.

התובע מדגיש כי אין מדובר בהשערה שלו, “אלא בעובדות מוכחות בהן הודו מספר נציגים שונים של המשיבה, תוך שהם מבהירים בשיחות מוקלטות, כי המשיבה פועלת במרץ לגיוס לקוחות חדשים תוך קיפוח לקוחותיהם הקיימים, כי אותם טכנאים האמורים לשרת את לקוחותיה הקיימים של המשיבה נשלחים לקדם את טובת המשיבה ואת גיוס לקוחותיה החדשים, כי המשיבה לא נערכה כראוי למהלך הגיוס וכי הלקוחות אכן סובלים מכך”. מספר נציגים של המשיבה הבהירו לתובע כי העניין ידוע היטב בחברה וכי לקוחות המשיבה סובלים מעיכובים כבדים בשל כך.

“הנה כי כן, נוכח האמור לעיל עולה בבירור כי לצורך הרחבת נתח השוק שלה ורווח כספי החליטה המשיבה להפקיר את לקוחותיה הקיימים הזכאים לשירות ראוי ואמין ולהפנות את משאביה לטיפול בעניינם של לקוחות חדשים שיביאו למשיבה הכנסות נוספת”.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין רפפורט-לוין.