תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת די. בי. אס. שירותי לוויין (חברה-בת של בזק): נטען כי YES הפרה את ההסכם עם לקוחותיה כאשר הפסיקה את שידורי ערוץ הילדים

לבית-המשפט מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 22.3.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת די. בי. אס. שירותי לוויין (חברה-בת של בזק): בתביעה של רחלי יקר נטען כי  YES הפרה את ההסכם עם לקוחותיה ואת תנאי הרישיון שניתן לה ע”י משרד התקשורת, כאשר הפסיקה את שידורי ערוץ הילדים החל מיום 1.1.2017 והחלה לשדר במקומם ערוץ חדש בשם YES KIDZ אשר אינו מהווה חלופה ראויה, לטענת התביעה.

בהקשר זה פירסמה בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ את ההודעה הבאה לבורסה:

“ביום 27.3.17 התקבלה בחברה הודעת החברה-הבת די. בי. אס. שירותי לוויין (1998) בע”מ (YES) בדבר תובענה בצירוף בקשה לאשרה כתובענה ייצוגית, אשר הוגשה נגדה בבית-המשפט המחוזי מרכז. עניינה של התובענה הוא בטענה כי YES הפרה את ההסכם עם לקוחותיה ואת תנאי הרישיון שניתן לה ע”י משרד התקשורת, כאשר הפסיקה את שידורי ערוץ הילדים החל מיום 1.1.17 והחלה לשדר במקומם ערוץ חדש בשם YES KIDZ (“הפסקת שידורי הערוץ”), אשר אינו מהווה חלופה ראויה לטענת המבקשת.

“המבקשת מבקשת כי YES תשיב לכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת את הסכומים שגבתה או תגבה ביתר (“סכום היתר” לטענת המבקשת לא יפחת מ- 100 ש”ח לחודש), וזאת החל ממועד הפסקת שידורי הערוץ, וכן תפצה כל אחד מחברי הקבוצה בגין עגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מהפסקת שידורי הערוץ (נזק המוערך בסכום של 250 ש”ח לכל חבר קבוצה).

“המבקשת אינה מציינת מפורשות את סכום התובענה כנגד YES, אך מגדירה את הקבוצה ככלל לקוחות YES במועד הפסקת שידורי הערוץ, למעט לקוחות שלטענתה, כבר קיבלו פיצוי ספציפי מ- YES בגין הפסקת שידורי הערוץ.

“YES לומדת את פרטי התובענה והבקשה לאשרה כייצוגית ואין באפשרותה ו/או באפשרות החברה להעריך, בשלב זה, את סיכוייהן”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד ניר מילשטיין ונועם מחלב.

טרם הוגש כתב הגנה.