תאגיד אמריקני מבצע בדיקת היתכנות לשדה התעופה הצבאי רמת דוד “במסגרתה תיבדק השאלה האם יוכל לשמש בעתיד כשדה תעופה מעורב – צבאי ואזרחי”

הגוף המפרסם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים/רשות התעופה האזרחית (רת”א)

נושא המכרז: מכרז לאספקה התקנה ותחזוקה של ציוד מטאורולוגי בשדה התעופה רמת דוד

מס’ המכרז: 4/18

תאריך פרסום: 22 בפברואר 2018

מועד אחרון: 21 ביוני 2018

הערות: רשות התעופה האזרחית, יחידת סמך במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מעוניינת ברכש ציוד, התקנה ותחזוקה לציוד, הכולל מכשירים מטאורולוגיים שונים, כפי שיפורט להלן, אשר יוצבו בבסיס חיל האוויר ברמת דוד.

המערכות ישדרו בזמן אמת את נתוניהם לשירות המטאורולוגי הממשלתי (שמ”ט) אשר ינטר באופן רציף את איכות הנתונים; השירות המטאורולוגי יהיה גם הגורם המקצועי אשר יפקח על התקנת המערכות ועל תחזוקתם, מתוקף היותו הגורם המוסמך מטעם המדינה לאישור מתקני דיווח מזג אוויר בשדות תעופה; השמ”ט יעביר את הנתונים גם לנציגי חיל האוויר, לשימושם.

הציוד המטאורולוגי שיפורט להלן נדרש לשם ביצוע בדיקת היתכנות לשדה התעופה הצבאי רמת דוד, במסגרתה תיבדק השאלה האם יוכל לשמש בעתיד כשדה תעופה מעורב –  צבאי ואזרחי. בדיקת ההיתכנות מבוצעת בימים אלה על ידי תאגיד אמריקאי בשם MITRE.

בדיקת ההיתכנות כאמור נדרשת לשם יישומה של החלטת ממשלה מספר 2050 מיום 7 באוקטובר 2014  הקובעת כי על משרד התחבורה לבדוק היתכנותו של שדה התעופה הצבאי ברמת דוד כשדה מעורב, צבאי ואזרחי יחד.