שש שעות לאחר שידיעה פורסמה ב- Read IT Now, ידיעה באותו נושא בדיוק פורסמה ב”אנשים ומחשבים” תחת הכותרת ‘פרסום ראשון’ [ידיעה מעודכנת]

עדכון 1.8.2017: היום פורסמה ב”אנשים ומחשבים” ידיעה בלעדית בדבר מכרז של משרד הבריאות [“אגף התקשוב של משרד הבריאות פרסם בימים האחרונים מכרז להקמת מאגר של חברות תוכנה ואינטגרציה שייתנו לו שירותי פיתוח ווב בקוד פתוח”]. אבל זו אינה ידיעה בלעדית של “אנשים ומחשבים”: הידיעה על אותו מכרז בדיוק פורסמה ב- Read IT Now כבר לפני 15 יום, ב- 18.7.2017.

ביום שני, 24.7.2017, בשעה 15:26, תחת הכותרת “פרסום ראשון”, פורסמה ידיעה ב”אנשים ומחשבים” שעסקה במכרז חדש של רשות התקשוב הממשלתי ושירותי ענן ציבורי.

אלא שמה שהיה “פרסום ראשון” שלהם בשעות אחרי הצהריים של יום ב’ האחרון, ממש לא היה “פרסום ראשון”. באותו היום בדיוק, כבר בשעה 09:27, פירסמתי מבזק חדשות על כך בחלון המבזקים של אתר זה. בשעה 10:24 פורסמה ידיעה מפורטת יותר כאן באתר.

ב”אנשים ומחשבים” התעלמו מההתרעות שנשלחו אליהם והמשיכו לפרסם ידיעות עם הסיווג “בלעדי” גם לאחר ש- Read IT Now הקדים אותם בפרסום

גם לאחר ששלחתי מיילים והודעתי למערכת ‘אנשים ומחשבים’ שה”בלעדיות” שלהם אינה “בלעדית” – הם המשיכו לפרסם ידיעות תחת הסיווג של “בלעדי לאנשים ומחשבים”. לגבי כל אחד מהמקרים שיפורטו כאן ניתן לבדוק ב- Google ולראות את נכונות טענותיי לגבי מי פירסם קודם.

פורסם ב- “אנשים ומחשבים”ביום ראשון 4 בדצמבר 2016 ב- 08:51 פורסמה ב”אנשים ומחשבים” ידיעה שסווגה כ”בלעדי לאנשים ומחשבים” וכותרתה “משרד הכלכלה יוצא לשלושה מכרזי מיחשוב בהיקף של מיליוני שקלים“.

העוּבְדּוֹתבעקבות הפרסום הנ”ל שלחתי מייל למערכת “אנשים ומחשבים” שעה לאחר מכן והפניתי תשומת ליבם לכך ששלושה המכרזים הללו כבר פורסמו אצלי (בנפרד) באתר “ריד איט נאו” — הראשון ב- 16.11.2016, השני ב- 21.11.2016 והשלישי – ב- 3.12.2016 — ולפיכך לא מדובר בידיעה בלעדית שלהם.

שעה לאחר המייל שלי קיבלתי תגובה בה נאמר בין היתר כי “אני קיבלתי את זה ישירות משמעון ברונר המנמ”ר,  לא הסב את  תשומת ליבי שכבר פורסם, וגם גוגל לא העלה את זה”.

הערות: למרות שהתרעתי על כך הידיעה המשיכה להופיע ב”אנשים ומחשבים” עם הסיווג “בלעדי לאנשים ומחשבים“.

פורסם ב- “אנשים ומחשבים”: ב- 17.7.2016 בשעה 10:03 פורסמה ב”אנשים ומחשבים” ידיעה שסווגה כ”בלעדי לאנשים ומחשבים” וכותרתה הדואר יוצא למכרז ענק להקמת CRM בענן”.

העוּבְדּוֹת:  ידיעה על אותו מכרז בדיוק פורסמה ב-  Read IT Now ב- 8.7.2016 (כלומר עשרה ימים קודם לכן) תחת הכותרת “דואר ישראל: מכרז למערכת שליחים ופלטפורמה בענן לפיתוח והפעלת יישומי CRM ומערכות תפעול”. בעקבות הפרסום שלהם שלחתי מייל למערכת “אנשים ומחשבים” שעה לאחר מכן והפניתי תשומת ליבם לכך שהידיעה פורסמה אצלי שבוע וחצי קודם לכן ולפיכך לא מדובר בידיעה בלעדית שלהם. שעה לאחר המייל שלי קיבלתי תגובה בה נאמר בין היתר כי “כנראה שגם בהנהלת הדואר לא קראו את הידיעה שלך ולכן גם לא הפיצו אותה לפני כן. גם אני לא ראיתי לצערי.  כתבו בלעדית מכיוון שהיינו  הראשונים לפני שזה נשלח למערכות העיתונים”.

הערותלמרות שהתרעתי על כך הידיעה המשיכה להופיע ב”אנשים ומחשבים” עם הסיווג “בלעדי לאנשים ומחשבים“.

פורסם ב- “אנשים ומחשבים”ב- 4 בספטמבר 2016 התפרסמה ב”אנשים ומחשבים ידיעה שסווגה כ”בלעדי לאנשים ומחשבים” ועסקה במכרז של משרד הבריאות לגבי תיק רפואי ממוחשב בבתי החולים הממשלתיים.

העוּבְדּוֹת: בעקבות הפרסום הנ”ל שלחתי מייל למערכת “אנשים ומחשבים” שעה לאחר מכן והפניתי תשומת ליבם לכך שידיעה לגבי המכרז הנ”ל פורסמה אצלי כבר ב- 17 ביולי 2016 ולפיכך לא מדובר בידיעה בלעדית שלהם.

הערות: לא התקבלה כל תגובה למייל שלי והידיעה המשיכה להתפרסם כידיעה בלעדית, כביכול.

פורסם ב- “אנשים ומחשבים”: ב- 26 ביולי 2016 בשעות הצהריים התפרסמה ב”אנשים ומחשבים” ידיעה שסווגה כ”בלעדי לאנשים ומחשבים” ועסקה במכרז חדש של המשרד להגנת הסביבה.

העוּבְדּוֹת: עשרים וארבע שעות קודם לכן, ב- 25 ביולי 2016 בצהריים פירסמתי בחלון המבזקים של האתר שלי על כך ש”מכרז חדש של המשרד להגנת הסביבה המתפרסם היום: מכרז למתן שירותי פיתוח ותחזוקת אפליקציה סביבתית הניתנת להתקנה על טלפונים חכמים (סמרטפונים) בחנויות Google Play ו- Apple Store”.

הערות: לא התקבלה כל תגובה למייל שלי והידיעה המשיכה להתפרסם כידיעה בלעדית, כביכול.

פורסם ב- “אנשים ומחשבים”: אנשים ומחשבים” פירסמו ב- 18 באפריל 2016 ידיעה שסווגה כ”בלעדי לאנשים ומחשבים” על פטורים ממכרזים שהוענקו ע”י החשבת הכללית במשרד האוצר. הפטור הראשון שהוזכר בכתבה היה לגבי משרד הבריאות/רימיני סטריט.

העוּבְדּוֹת: הפטור הזה פורסם כאן באתר יומיים קודם לכן, ב- 16.4.2016 בערב.

*** יודגש: אין הכוונה לבייש (שיימינג) אלא להצביע על תופעה מתמשכת שרק כמה דוגמאות שלה הובאו כאן והן אינן היחידות.

אני יודע מה אני מציע לקוראי אתר זה ומה היתרונות היחסיים של אתר זה מול אתרים גדולים יותר, לרבות אתרי החדשות הכלליים והכלכליים המובילים בארץ.