שר התקשורת Jamal Jarrah: בתוך כחודש יפורסם מכרז סיבים אופטיים הגדול ביותר בלבנון

שר התקשורת של לבנון Jamal Jarrah אמר ב- 12.5.2017 בכינוס SmartEx/Forum de Beyrouth כי בתוך כחודש יפורסם מכרז סיבים אופטיים “הגדול והחשוב ביותר” בהיסטוריה של המדינה.

לדבריו, לאחר המכרז ניתן יהיה להעניק לאזרחי לבנון שירותי אינטרנט המהירות גבוהה וזאת במחירים סבירים. יום לאחר מכן אמר השר כי “האנשים בלבנון זקוקים לאינטרנט בדיוק כפי שהם זקוקים למנת הלחם היומית שלהם”.

לבנון מפגרת אחר מדינות ערביות אחרות בנושא האינטרנט ברמה השירות ובמחירים. לדברי שר התקשורת, משרדו ביקש מהקבינט הלבנוני להקטין את תעריפי האינטרנט בשיעורים של 20-50 אחוזים כדי לאפשר לאזרחים נגישות קלה לשירות.

שר התקשורת הלבנוני אמר כי ב- 10.5.2017 אישר הקבינט הלבנוני את שבעה השלבים של פרוייקט  רשתות הסיבים האופטיים והיקצה את התקציבים הדרושים לכך.

יצויין כי סיבים אופטיים כבר הונחו באיזורים שונים של לבנון אולם עתה הגיע שלב חיבור בתים, עסקים ומפעלים לרשתות הסיבים.

Nabil Itani יו”ר Investment Development Authority of Lebanon אמר כי מגזר הטלקום במדינה רשם גידול בשיעור של 7% בשנים 2014-2016 וכי הוא צפוי לגדול בשיעור של 9% בשלוש השנים הקרובות. היקף המגזר הגיע ל- 436 מיליון דולר והוא מספק 6,000 מישרות ישירות. הוא מעריך כי השפעת המגזר על התמ”ג תהיה יותר מ- 6 מיליארד דולר בשנת 2017.

בתוך כך, שבוע קודם לכן הכריז ראש הממשלה Saad Hariri [באירוע בהשתתפות שר התקשורת של לבנון Jamal Jarrah] על תוכנית מיוחדת המיועדת לסטודנטים לבנוניים המשמשים בטלפונים ניידים. לדברי העניין הוא “נושא חיוני ומעשי עבורם משום שסטודנטים המבצעים מחקרים זקוקים מאוד ליכולת להתקשר ולהתחבר”.

במסגרת זו, שתי חברות הסלולר של לבנון כיום, חברת Alfa וחברת touch יציעו הנחות לחבילות דאטה ניידות עבור סטודנטים.

בתחילת חודש מאי פרץ עימות כאשר חבר הפרלמנט מטעם החיזבאללה Hasan Fadlallah התריס כלפי שר התקשורת ואמר כי ממשלת לבנון יכולה לחסוך כ- 70 מיליון דולר בשנה אם משרד התקשורת הלבנוני יפקח על ההוצאות בצורה שקופה יותר.