שר התקשורת מבקש לצרף את נתן שוברט לחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין

שר התקשורת איוב קרא מבקש לצרף את נתן (נתי) שוברט לחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין. כך עולה מהצעת החלטה שהופצה ב- 15 בנובמבר 2017 לחברי הממשלה. צחי ברוורמן מזכיר הממשלה כותב לחברי הממשלה כי “בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון לעבודת הממשלה, אם לא תוגש הסתייגות מההצעה בתוך שבוע ימים, היא תקבל תוקף של החלטת ממשלה”.

יצויין כי נתן שוברט משמש כיום כסגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום) במשרד התקשורת.

שר התקשורת כותב בהצעת ההחלטה כי “בהתאם להוראות סעיף 6ב לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין 13 חברים, שתמנה הממשלה לפי הצעת שר התקשורת, מתוכם 6 נציגי הממשלה שהם עובדי מדינה, ובהם 1 לפי המלצת שר התרבות, 1 לפי שר המשפטים, 1 לפי המלצת שר האוצר ו- 3 לפי המלצת שר התקשורת ו- 7 נציגי ציבור ובהם 2 שהמליץ עליהם מרכז השלטון המקומי, 2 המייצגים לדעת שר התקשורת את הצרכנים, 1 המייצג לדעת שר התקשורת את האמנים והיוצרים בישראל ו- 2 שהם נציגי גופים בתחום החינוך והתרבות, שהמליץ עליהם שר התרבות.

“ביום 7 בנובמבר 2017 אישרה הוועדה לבדיקת מינויים את מינויו של מר שוברט בהתאם לסמכותה לפי סעיף 60א לחוק החברות הממשלתיות, התשל”ה – 1975”.

להצעת ההחלטה צורפה חוות דעתה של דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת בנושא זה ובה היא כותבת בין היתר כי “ההצעה אינה מעוררת קשיים משפטיים” וכי “… מהשאלון שמילא המועמד ומהנספח לו עולה כי המועמד אינו נופל בגדר הסייגים למינוי המפורטים בתקנה 2 לתקנות, לרבות לעניין ניגוד עניינים בין עיסוקיו או תפקידיו האחרים של המועמד לתפקידו כחבר המועצה. בנוסף, ביום 7 בנובמבר 2017 נמסר לשר התקשורת ע”י יו”ר הוועדה לבדיקת מינויים שברשות החברות הממשלתיות כי הוועדה מצאה שמתקיימים במר שוברט תנאי הכשירות הנדרשים בהתאם לחוק החברות הממשלתיות, התשל”ה – 1975.  לפיכך איני רואה מניעה משפטית לקבלת ההחלטה”.

ב- 4 בנובמבר 2017 דיווחתי כאן באתר כי לפני מספר שבועות פירסמו מספר אתרים ידיעה בדבר אישור מינוי של עבד שפיק לתפקיד ממלא-מקום יושב ראש מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לתקופה של עש שלושה חודשים (החל מיום 1 באוקטובר 2017) או עד למינויו של יו”ר קבוע, לפי המוקדם ביניהם. המינוי בהמלצת שר התקשורת איוב קרא אושר בהחלטת ממשלה מס’ 3360.

אלא שמעיון באתר משרד ראש הממשלה, במדור “החלטות ממשלה”, עולה כי באותה ישיבה התקבלה החלטה נוספת (מס’ 3361) בה אושר מינויו של עו”ד נואף עזאם כחבר במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין – נציג ציבור המייצג את הצרכנים.

גם מינוי זה הוא בהמלצת שר התקשורת איוב קרא.