שר התקשורת: בעקבות הפריצה למרכז המיון החדש של הדואר במודיעין, “מערך האבטחה במרכז הסחר המקוון במודיעין תוגבר, ושודרגו בו אמצעי המיגון”

שר התקשורת איוב קרא אומר כי בעקבות הפריצה למרכז המיון החדש של הדואר במודיעין, “מערך האבטחה במרכז הסחר המקוון במודיעין תוגבר, ושודרגו בו אמצעי המיגון”.

ביום ראשון, 12.11.2017, בבוקר הודיעה חברת דואר ישראל כי יום קודם לכן, שבת 11.11.2017, אלמונים חדרו למרכז הסחר המקוון של חברת הדואר החדש בעיר מודיעין וגרמו נזק רב למאות חבילות שהוזמנו על ידי לקוחות. המאבטחים שהגיעו למקום מנעו את גניבת התכולה ותלונה הוגשה למשטרה.

בישיבה השלוש-מאות-ושש של הכנסת העשרים (במסגרת שאילתות לשר התקשורת) שנערכה ביום רביעי, 31 בינואר 2018, חבר הכנסת נחמן שי הציג לשר התקשורת את השאילתה הבאה:

“לאחרונה חנך דואר ישראל את מרכז המיון הראשי שלו במודיעין – ברכות – שמחליף מרכזי מיון קיימים, ביניהם מרכז המיון בגבעת שאול בירושלים. רצוני לשאול: 1. האם תושבי ירושלים יידרשו לאסוף את דברי הדואר הממוענים עבורם מהעיר מודיעין? 2. אילו שינויים יוצר מרכז זה, הן בחלוקה והן במיון? 3. האם תוגברה אבטחת המרכז לאחר הפריצה אליו לפני כמה שבועות?

שר התקשורת איוב קרא השיב מעל הדוכן בכנסת על השאילתה: “להלן תשובת מנהל הדואר במשרד התקשורת. תושבי ירושלים ימשיכו לקבל את דברי הדואר הממוענים אליהם בירושלים ולא במודיעין. מרכז הסחר המקוון במודיעין נועד למיין את החבילות ודברי הדואר המגיעים מחו”ל, ולנתב אותם אל יעדיהם בארץ. מרכז זה אינו עוסק במסירת דברי דואר וחבילות לנמענים.

“מחברת הדואר נמסר כי מרכז הסחר המקוון מקצר את תהליך העברת החבילות ודברי הדואר אל נקודות הקצה בכל הארץ. החבילות ודברי הדואר מגיעים אליו ישירות מהמטוסים בנתב”ג, עוברים בידוק ביטחוני ומכסי, וממוינים ישירות אל כ- 1,100 נקודות מסירה בכל הארץ, ללא צורך במיון נוסף בבתי הדואר, כפי שדרש התהליך הישן. עם הגעת החבילה או דבר הדואר אל נקודת הקצה, נשלח מסרון לנמען, אשר מקבל באמצעותו מגוון דרכים למסירת דבר הדואר לידיו; בנקודת מסירה או בביתו – בתשלום, לפי בחירתו. זאת אומרת, יכול להיות בתשלום לביתו, ויכול להיות בחינם, במקום. כמו כן, יישומון – אפליקציה – של דואר ישראל, מאפשר לנמען גם לשלם את המיסים אשר הוטלו על הטובין שבחבילה, ככל שהוטלו כאלה בידי המכס.

“מחברת הדואר נמסר כי מערך האבטחה במרכז הסחר המקוון במודיעין תוגבר, ושודרגו בו אמצעי המיגון. זאת, הגם שמערך האבטחה אשר פעל במרכז הסחר המקוון קודם לכן גילה את הפריצה וסייע להזעיק את המשטרה ולהניס את הפורצים.

“אני רוצה לומר לך: המרכז המקוון החדש הוא מרכז – אני חושב שהכי משוכלל היום, אפילו בקנה מידה עולמי. בעצם התחייבנו, מאז פתחנו את המרכז החדש, ל- 48 שעות מרגע שמגיעה החבילה לנתב”ג, ולא – יש קנס על חברת דואר ישראל. אין לו אח ורע. והתלונות ירדו כמעט לאפס. וזה כתוצאה מפעילות נכונה, מקצועית, שעשינו מאז שנפתח, ואני חושב שגם בפריצה שהייתה – לא הצליחו לגנוב שום דבר; מהר עלינו על זה, והמשטרה פעלה, ויש הרבה דברים שאי אפשר לדבר עליהם מבחינה ביטחונית, שאנחנו מגלים שם, והכול בשליטה טוטלית. יש עבודה מאוד מקצועית במקום הזה, עם מיכון הכי משוכלל בעולם היום. ואני חושב שהדבר הזה מתבקש.

“אנחנו בעצם הולכים להפוך את המרכז המקוון ללב-ליבו של דואר ישראל. כל המוסדות של דואר ישראל יתרכזו במודיעין, על ידו. אני רק הנחיתי היום במכתב ברור שמירושלים לא יצא אף עובד לעבוד במודיעין. בנק הדואר וכל מוסדות הדואר בירושלים יישמרו בירושלים, כולל עובדיהם”.

הערת עורך Read IT Now: הדברים המובאים כאן מבוססים על הפרוטוקול הרשמי המתפרסם באתר הכנסת.