שרת המשפטים הציעה לממשלה שינוי רשמי של שם ‘הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע’ (רמו”ט) ל’רשות להגנת הפרטיות’

שרת המשפטים איילת שקד הציעה לממשלה שינוי רשמי של שם ‘הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע’ (רמו”ט)  ל’הרשות להגנת הפרטיות’.

ההצעה הופצה באמצעות מזכירות הממשלה ב- 30 באוגוסט 2017. “בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון עבודת הממשלה, אם לא תוגש הסתייגות מההצעה בתוך שבוע ימים, היא תקבל תוקף של החלטת ממשלה”.

בהצעתה של שרת המשפטים נאמר בין היתר: “הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו”ט) הוקמה בהחלטת ממשלה מס’ 4660 (חכ/195) מיום 19.1.2006 בשם ‘רשות משפטית לטכנולוגיות מידע והגנה על הפרטיות’. בהחלטה מס’ 4820 של הממשלה מיום 28.6.2012 הוחלט לשנות את שמה של הרשות לשמה הנוכחי.

“הרשות הינה הרגולטור המופקד על הגנת הפרטיות והגנת המידע האישי במערכות דיגיטליות במדינת ישראל עפ”י חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981 אשר מכוחו אחראי רשם מאגרי מידע על הפיקוח ועל אכיפת הגנת מידע אישי.

“בנוסף, הרשות מאחדת תחתיה את שתי החידות הרגולטוריות הבאות:

+ רשם גורמים מאשרים אשר מפעיל סמכויות לפי חוק חתימה אלקטרונית, התשס”א – 2001 על הרישום והפיקוח של גורמים מאשרים ו-

+ רשם שירותי נתוני אשראי ושירותי מידע על עוסקים, אשר מפעיל סמכויות עד שנת 2018 על מתן רישיונות ופיקוח על בעלי רישיונות לפי חוק שירותי נתוני אשראי, התשס”ב – 2002.

“כמהלך משלים ובלתי נפרד מתהליך אסטרטגי שעברה הרשות בשנתיים האחרונות, ועל-מנת לשקף לציבור נכונה את מוקדי פעילותה ואת ליבת עשייתה של הרשות, מבקשת הצעת מחליטים זו, לשנות את שמה של רמו”ט ל’הרשות להגנת הפרטיות’.

“התמורות שהתרחשו בשנים שחלפו מאז הקמת רמו”ט, הובילו להתרבות ולהעצמת האיומים הנשקפים לזכות לפרטיות. על כן, על-מנת לקדם את ההתמודדות של רמו”ט עם השינויים הדרמטיים במשק הישראלי והגלובלי וכן עם האתגרים החדשים שניצבים בפניה, החל ברשות, בשנת 2016, תהליך אסטרטגי משמעותי.

“שינוי זה הביא למיקוד פעילות רבה יותר בתחום הרגולציה של הגנת הפרטיות והגנת המידע האישי במערכות דיגיטליות במדינת ישראל, תוך ביצורה של הזכות החוקתית לפרטיות במידע המעובד במערכות מידע דיגיטליות, מכוח חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981, באמצעות הפעלת רגולציה, לרבות אכיפה מינהלית ופלילית, על כלל הגופים בישראל המעבדים מידע אישי, פרטיים וציבוריים כאחד.

“על כן וכמהלך משלים ובלתי נפרד לתהליך האמור ועל-מנת לשקף לציבור נכונה את מהות וליבת פעילות הרשות, מבקשת הצעת מחליטים זו, לשנותאת שמה של רמו”ט ל’הרשות להגנת הפרטיות’.”

■ לעמדת היועצת המשפטית של משרד המשפטים עו”ד לאה רקובר, אין מניעה בהגשת ההצעה.