שני סקרים נפרדים בבריטניה ערב הבחירות: 40% מהבוחרים בממלכה חוששים שהאקרים יפגעו במערכת הבחירות; מי שאינם מצביעים היו עושים זאת אם ניתן היה להצביע באופן מקוון

סקר חדש של חברת Avast בבריטניה שממצאיו פורסמו יומיים לפני הבחירות הכלליות בממלכה המאוחדת מצביע על כך ש- 40% מהבוחרים חששו שהאקרים יפגעו במערכת הבחירות.

זאת בעקבות הדיווחים הרבים על ניסיונות התקיפה לכאורה מצד רוסיה כלפי התהליך הדמוקרטי בארצות הברית בסוף השנה שעברה ואף ניסיון לפגוע במי שבסופו של דבר נבחר לנשיאות צרפת בבחירות השנה.

עורכי הסקר שאלו במסגרתו  לגבי הגישה של אנשים להצבעה אלקטרונית ורק 7% מהנשאלים הביע אמון בשיטה זו לעומת 52% שטענו כי אין לבטוח בשיטה. באופן עקרוני, 30% היו בעד הצבעה אלקטרונית כשיטה להגברת שיעור המצביעים בתוך הממלכה כמו גם הקלת האפשרות לבריטים השוהים מחוץ לגבולות המדינה – להצביע.

מי שאינם מצביעים היו עושים זאת אם ניתן היה להצביע באופן מקוון

מערכת הצבעה מקוונת הייתה מגדילה את שיעור ההשתתפות בבחירות הכלליות בבריטניה אם היא הייתה זמינה. כך מעלים ממצאי סקר חדש של 1,700 איש שנערך ע”י Cable.co.uk. שתי-חמישיות מהאנשים (או 42%) שלא התכוונו להצביע בבחירות אתמול [תופעה המכונה Voting apathy] אומרים כי היו מצביעים בכל זאת אם ניתן היה להצביע באופן מקוון.

עוד עולה מממצאי הסקר כי מחצית מכלל אלה שלא החליטו אם להצביע או לא [‘המתלבטים’], היו נוטים יותר בכל זאת להצביע, במקרה של בחירות מקוונות.

1,445 מהמשיבים אמרו כי יצביעו, 245 אמרו כי לא יצביעו ו- 56 היו לא בטוחים האם יצביעו או לא.

אנשים בקבוצת הגילים 35-44 היו אלה שנטו ביותר להצביע באופן מקוון כש- 64% מבני קבוצת הגילים הזאת אמרו כי הדבר יגביר את הסבירות שייטלו חלק.

צוות חשיבה: הממשלה שתקום לאחר הבחירות צריכה ליצור מישרת שר/ה לעניינים דיגיטליים

דו”ח של צוות חשיבה [The Institute for Government, IfG] שפורסם בבריטניה יומיים לפני הבחירות הכלליות אומר כי הממשלה שתקום לאחר הבחירות צריכה ליצור מישרת שר/ה לעניינים דיגיטליים.

לדברי צוות החשיבה, מאז עזיבת השר לענייני מדינה Francis Maude ניכר היעדר מנהיגות דיגיטלית ולפיכך יש לפעול בתחום זה.