שני סקרים חדשים של IBM מצביעים על אימוץ מהיר של טכנולוגיית Blockchain מסחרית בקרב השווקים הבנקאיים והפיננסיים

14:22 28.09.2016

קטגוריות: בנקאות/פינטק/ביטוח

תגים: , ,

Blockchain Banking Industry Perspective, ו-

Blockchain Financial Markets Industry Perspective , דו”חות של IBM Institute for Business Value, IBV שפורסמו ב- 28 בספטמבר 2016 מצביעים על אימוץ מהיר של טכנולוגיית Blockchain מסחרית בקרב השווקים הבנקאיים והפיננסיים.

שני הדו”חות מבוססים על שני סקרים שערכה חברת יבמ:

Leading the Pack in Blockchain Banking: Trailblazers Set the Pace, סקר שנערך בקרב 200 בנקים עולמיים, ו-

Blockchain Rewires Financial Markets: Trailblazers Take the Lead, שנערך בקרב 200 מוסדות שווקים פיננסיים בעולם.

15% מהבנקים ו- 14% ממוסדות השווקים הפיננסיים שרואיינו ע”י IBM מתכוונים ליישם פיתרונות בלוקצ’יין מסחריים באופן מלא במהלכה של שנת 2017. ב- 65% מהבנקים שנסקרו, הטכנולוגיה צפוייה להיות בפרודקשן בתוך 3 שנים. לדברי הדו”חות, ראשי השווקים הללו פונים לבלוקצ’יין לשם יצירת מודלים עסקיים חדשים.

מחקר של יבמ: בלוקצ’יין ישנה את העולם העסקי – יסיר חסמים לעסקות ויאפשר כניסת שחקנים חדשים

בתחילת יולי 2016 פירסמה IBM יבמ ממצאי מחקר [Fast forward: Rethinking Enterprises, Ecosystems and Economies with Blockchains] החוזה כי טכנולוגיית Blockchain — העומדת, בין השאר, מאחורי ה- Bitcoin —  תעצב ותשנה את העולם העסקי. המחקר צופה כי השימוש ברשתות בלוקצ’יין יסיר חסמים הקיימים כיום בעולם העסקים ובולמים צמיחה. טכנולוגיה חדשה זו תאיץ את תנועת ההון ותחולל שינוי יסודי באופן שבו מתפקדים שווקים מרכזיים.

חסמים רבים הופכיםכיום את העסקות המקוונות והמסחר האלקטרוני למורכבים יותר. הדברים אמורים במיוחד במצבים בהם השותפים לתהליך אינם נהנים מגישה שווה למידע אודות הגופים המתווכים בכל עסקת העברה – מה שמייקר את התהליך כולו. טכנולוגיית בלוקצ’יין, היוצרת רשומה קבועה ושקופה של כל תנועה – תצמצם או תמנע לחלוטין עלויות כאלו, תוך שהיא מעצבת מחדש את הכלכלה, באופן המבטיח יעילות גבוהה יותר וסיכון נמוך יותר.

בלוקצ’יין יאפשר התקדמות כלכלית מהותית, ממנה ייהנו יותר בני אדם וארגונים. שירותים חדשים שיסופקו על בסיס רשתות בלוצ’יין, יאיצו את אפשרויות הגישה וישחררו משתמשים שהוגבלו עד כה ביכולתם ליצור ערך מוסף – על מנת שיהיו מעתה והלאה חברים מלאים בכלכלה שבה יכול כל אחד להיות שחקן פעיל ושווה סיכויים.

ביבמ צופים כי עולם השירותים הפיננסיים, ניהול שרשרת אספקה, אינטרנט של הדברים, ניהול סיכונים, ניהול זכויות דיגיטליות ותחום שירותי הרפואה/בריאות צפויים להיות אחדים מהתחומים החשופים לשינוי דרמטי בעקבות השימוש ברשתות בלוקצ’יין.