שלוש חב’ הסלולר בד. קוריאה שוקלות הליכים משפטיים לגבי הדרישה המחייבת אותן להגדיל ההנחות למנויים חדשים

העיתון Korea Herald  מדווח כי שלוש חברות הסלולר בדרום קוריאה שוקלות הליכים משפטיים לגבי הדרישה המחייבת אותן להגדיל ההנחות שהן מעניקות למנויים חדשים. מדובר בחברת SK Telecom, חברת KT Corp  וחברת LG Uplus.

על-פי הדיווח, שלוש חברות הסלולר קיבלו בסוף השבוע האחרון הודעה ממשרד המדע, טכנולוגיות מידע ותקשורת [Ministry of Science and ICT, MSIT] של דרום קוריאה לפיה הרגולטור מתכוון – החל מאמצע חודש ספטמבר 2017 – ליישם את שיעור ההנחה בת 25% על מנויים חדשים המתחייבים מראש לתקופה של שנה או שנתיים. כיום שיעור ההנחה המיושם הוא 20%.

שלוש חברות הסלולר טוענות כי לא התקיימו מספיק דיונים על התוכנית. בקרב החברות צצו גם חששות כי אם לא יצליחו למנוע הפסדים צפויים [בעקבות סיכול הניסיון למנוע יישום התוכנית הממשלתית], אזי משקיעים מבית ומשקיעים זרים עלולים לתבוע את החברות עצמן בגין הפרת האמון בהן.

עפ”י הערכות ה- MSIT, אם תיושם התוכנית אזי כ- 19 מיליון לקוחות (חדשים בלבד) צפויים ליהנות ממנה מידי שנה ובמקביל צפוי קיצוץ בעלויות הסלולר במדינה בכ- 880 מיליון דולר. ה- MSIT בודק גם אפשרויות להפחית את העלויות עבור לקוחות קיימים.