רשות התקשוב הממשלתי פירסמה את מסמך “הכנת תוכנית העבודה הרב שנתית להנגשת מאגרי מידע לצבור”

רשות התקשוב הממשלתי פירסמה את מסמך “הכנת תוכנית העבודה הרב שנתית להנגשת מאגרי מידע לצבור”. הנחיה זו מהווה נוהל עבודה רוחבי, ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד.

מטרת המסמך היא “להנחות ולסייע לקהל היעד במילוי אחריותו, כפי שהוגדרה בהחלטת הממשלה מספר 1933: להכין תוכנית עבודה רב שנתית להנגשת כלל מאגרי המידע של המשרד, באופן מדורג עד לשנת 2022” וכן “להעביר לוועדת ההיגוי דו”ח שנתי אודות המאגרים שהונגשו בשנה שחלפה ופירוט על אודות מאגרים שיש מניעה להנגישם והנימוקים לכך”.

במסמך נאמר בין היתר כי “תפקידו/ה של הממונה על יישום ההחלטה במשרד הוא להוביל את מדיניות הנגשת מאגרי המידע. לשם ביצוע המשימה נדרשת מעורבותם של גורמים נוספים במשרד, ובהם  מנכ”ל המשרד,  מנהל/ת אגף מערכות מידע, אגף התכנון, יועץ משפטי, מנהלי היחידות המקצועיות והממונה על חופש המידע. מעורבותם של הגורמים הנ”ל תתרום משמעותית לתהליך איסוף דרישות ציבוריות למידע,  זיהוי תועלות פוטנציאליות של המידע ומקומות בהם הנגשת המידע יכולה לתרום ליעדי המשרד (לדוגמה:  נתוני צריכה יכולים לתרום להתייעלות אנרגטית; תוני תכנון לעידוד יזמות נדל”נית וכו’).  מעורבות של הגורמים בשלב התכנון תקצר ותייעל את תהליכי היישום ואת גיוס המשאבים הנדרשים לכך.

“מומלץ לבנות את תכנית העבודה להנגשת מאגרי מידע כחלק מתהליך התכנון השנתי של המשרד ולהיעזר במדריך התכנון הממשלתי.

“על המשרד לבנות תוכנית עבודה רב שנתית, כולל לוחות זמנים,  להנגשת כלל מאגרי מידע עד לשנת  2022. בבניית תכנית העבודה יש לוודא כי לפחות 30% ממאגרי המידע שהוגדרו כבעלי עדיפות ראשונה יונגשו סוף שנת 2018; שבעים אחוז עד סוף שנת 2019; ומאה אחוזים עד סוף שנת 2020.

“ניתן לבקש הארכה מרשות התקשוב במקרה של קושי גבוה מאוד או מספר רב של מאגרים בעלי עדיפות ראשונה”.