רשות התקשוב הממשלתי מפרסמת הנחיות לגבי מעבר/שדרוג מערכות ההפעלה בתחנות הקצה לגרסת Windows 10

רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה ) מפרסמת הנחיות למשרדי הממשלה ויחידות הסמך בנושא מעבר/שדרוג מערכות ההפעלה בתחנות הקצה לגרסת Windows 10.

מטרת המסמך שנכתב ע”י יותם ארז מרשות התקשוב היא להנחות את קהל היעד בדבר שדרוג מערכות ההפעלה של תחנות הקצה (Desktop/Laptop) לגרסת Windows 10. “הנחייה זו מהווה נוהל עבודה רוחבי, ועל כן תוכנה מחייב את היחידות מונחות רשות התקשוב הממשלתי”. ההנחייה בתוקף מיום 1 במאי 2017.

בהנחייה נאמר בין היתר כי “נכון להיום, מערכת ההפעלה הקיימת ברוב תחנות העבודה היא Windows 7 Pro/Enterprise. עדיין קיים מיעוט זניח המשתמש ב-  Windows XP שכבר אינה נתמכת ע”י מיקרוסופט, כאשר חלק מהיחידות החלו במהלך של שידרוג מערכות ההפעלה לגירסת Windows 10. גירסת Windows 10  מחליפה גם את גרסאות 8.x שברוב הארגונים הוחלט לפסוח עליהן עקב חוסר יתרון ברור וחוסר יציבות, להוציא טבלטים שדרשו את התמיכה במסכי מגע … התמיכה במערכת ההפעלה Windows 7 תסתיים בשנת 2020”.

עפ”י ההנחייה, בין היתרונות הנכללים בגירסת Windows 10 : מספר חידושים בתחום אבטחת המידע, שיפור בתמיכה/בניהול תחנות/משתמשים, תמיכה במסך מגע – טבלט ומכשירים אחרים – ממשק משתמש אדפטיבי (מותאם לכל סוגי הקלט, כולל קול ושימוש בעט( ועוד.

ההנחייה קובעת כי “על המשרדים לתכנן תהליך הגירה למעבר ל-  Windows 10 בכל תחנות העבודה (Desktop/Laptop) “וכי יש “להשלים את תהליך ההגירה עד לדצמבר 2018”.