רשות התקשוב הממשלתי הכריזה על “אזרח 360”: פרוייקט היתוך נתונים שנועד לשפר חילופי-נתונים בין משרדים בממשלה

רשות התקשוב הממשלתי במשרד ראש הממשלה הכריזה על “אזרח 360”: פרוייקט היתוך נתונים שנועד לשפר חילופי-נתונים בין משרדים בממשלה.

הרשות מפרסמת מאמר ארוך (70 עמודים) באנגלית בנושא זה שנכתב ע”י אופיר בן אבי מנהל מימשל זמין ברשות התקשוב הממשלתי ופרופ’ אלון פלד מהמחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. פרופ’ פלד הוא מחברו של הספר Traversing Digital Babel  שיצא בשנת 2014 ע”י The MIT Press.

בתקציר המאמר נכתב: “פרוייקט ‘אזרח 360’ עוסק בהיתוך נתונים שנועדו לשפר העברות מידע ונתונים בין משרדים בממשלה וכן את חיי היום-יום של האזרחים וכל זאת על ידי יצירת דור חדש של שירותים ממשלתיים מקוונים, הנחלקים לארבע קטגוריות (עדכון פעם אחת, מעגלי חיים, חירום, וקהילה).

“החלק הראשון בדו”ח מנתח את חשיבות נתוני הממשלה, את התלות הגוברת של המגזר הפרטי בו ואת הצמיחה המדהימה שלו.

“לאחר מכן, הדו”ח מנתח את אוזלת ידם המתמשכת של גורמי הממשלה למזג ולשתף את הנתונים שלהם. הדו”ח ממחיש את המחיר הכבד של הכישלון הזה באמצעות ניתוח של ארבעה אסונות (מגדלי התאומים בניו יורק, ה- 11 בספטמבר 2001), הוריקן קתרינה (2005), רעידת האדמה בהאיטי (2010) ואת האסון הגרעיני בפוקושימה יפן (2011) ומציג כמה מחקרים.

“לאחר מכן, הדו”ח עוסק בארבעה אתגרים ספציפיים [אסדרה (רגולציה), פרטיות, טכנולוגיה, וארגון) שצריכים להתקיים על-מנת שפרוייקט ‘אזרח 360’ יספק פיתרונות לאתגרים אלה.

“הדו”ח מדגיש כי הצלחת פרוייקט ‘אזרח 360’ תלויה בנכונות של הגופים הממשלתיים לתמוך בפרוייקט זה. מעל לכל דבר אחר, הדו”ח מדגיש כי הצלחת פרוייקט ‘אזרח 360’ תלויה ביצירת מסגרת חוקית תומכת שתבטיח תמריצים ואספקת כלים לשמירה על פרטיות האזרחים על-ידי המשרדים הממשלתיים”.