רשות המים: מכרז לתחזוקת תוכנת וויזקון [WIZCON] במתקני התפלה

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/הרשות הממשלתית למים וביוב

נושא המכרז: מכרז לתחזוקת תוכנת וויזקון [WIZCON] במתקני התפלה

מס’ המכרז: 100035728

תאריך פרסום: 3 באוגוסט 2016

מועד אחרון: 6 בספטמבר 2016

הערת עורך Read IT Now: ב- 12 ביולי 2016 פירסמתי באתר זה את הידיעה הבאה:

“ביוני 2016 אירעה תקלה בשרת במתקן ההתפלה באשדוד שהוציאה מכלל פעולה את התוכנה – וועדת המכרזים של רשות המים [הרשות הממשלתית למים ולביוב]  אישרה המשך התקשרות בפטור ממכרז עם חברת ליד בקרה.

ההתקשרות המקורית עם החברה הייתה בעקבות מכרז פומבי שערכה הרשות, למתן שירותי תפעול ותחזוקת תוכנת ויזקון במתקני התפלת המים בפלמחים, באשקלון ובחדרה. תוכנת ויזקון משמשת להצגת נתונים ממתקני ההתפלה בזמן אמת ומאפשרת פיקוח על תפעול המתקנים ועמידתם בתנאי ההסכם.

התוכנה מבצעת בקרה רציפה על איכות המים ונתוני תפעול נוספים ממתקן ההתפלה ומאפשרת משלוח התראות SMS בעת תקלה או חריגה באיכות מי המוצר. הספק שנבחר במכרז הפומבי מבצע תחזוקה שוטפת של התוכנה ובנוסף הוא ביצע את התקנת התוכנה במתקני התפלת המים בפלמחים, באשקלון ובחדרה, תהליך מורכב שארך מספר חודשים.

“לאור תקלה שאירעה ביום 13.6.2016 בשרת רשות המים הממוקם במתקן התפלה אשדוד, אשר הוציאה מכלל פעולה את התוכנה, יש צורך בהפעלה דחופה של הספק לצורך תיקונים, על-מנת שניתן יהיה להמשיך ולפקח על נתוני מתקן ההתפלה”.

רשות המים יוצאת במכרז פומבי חדש לביצוע עבודות תחזוקה לתוכנה לאחר שמוצתה תקופת ההתקשרות עם הספק הנוכחי “אך ישנה חשיבות רבה להשלמת העבודות ע”י הספק שהקים את התוכנה ויישומה במתקני ההתפלה והחל כבר בביצוע המטלות הדרושות. כמו כן, בשל לוחות הזמנים הצפויים להליך המכרזי, ספק חדש צפוי להיבחר רק בעוד מספר חודשים”.

הבקשה לפטור ממכרז היא עד סוף שנת 2016 ללא תוספת תקציב (מנצלת יתרה תקציבית ייעודית שלא נוצלה עד כה)”.