רשות החברות הממשלתיות: מכרז לקבלת שירותי בדיקת אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות ממשלתיות עבור הרשות

הגוף המפרסם: משרד האוצר/רשות החברות הממשלתיות

נושא המכרז: מכרז לקבלת שירותי בדיקת אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות ממשלתיות עבור הרשות

מס’ המכרז: 2/2017

תאריך פרסום: 8 בינואר 2017

מועד אחרון: 20 בפברואר 2017

הערות: הרשות מציינת כי בשנים האחרונות חלו שינויים מהותיים במעמדם של הדירקטור והדירקטוריון, תפקידיהם וחשיבותם העסקית. תפקידי הדירקטוריון קבועים בחוק החברות, התשנ”ט – 1999, וכוללים, בין היתר:

+ קביעת המדיניות הכללית של החברה בתחום מטרותיה,

+ קביעת פעולותיה הפיננסיות של החברה,

+ קביעת תקציבה השנתי של החברה, דרך ביצועו והשימוש במקורות העומדים לרשות החברה,

+ קביעת המבנה הארגוני ומדיניות השכר בחברה,

+ הדיון בטיוטת הדו”חות הכספיים של החברה ובהערות רואי החשבון לגביה ואת אישור הדו”חות הכספיים של החברה.

לצד חובותיהם שבדין, על חברי הדירקטוריון מוטלת האחריות להכיר היטב את עולם העסקים בו פועלת החברה, לרבות המסגרת הרגולטורית החלה עליה, על מנת למלא את מכלול תפקידיהם לטובת החברה.

רשות החברות הממשלתית במשרד האוצר רואה בתפקוד יעיל של הדירקטור חשיבות רבה, ולפיכך גיבשה, בשיתוף עם יועצים בכירים בתחום, מודל לבחינת אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות הממשלתיות. לצורך בחינת אפקטיביות הדירקטוריונים בחברות הנבדקות, הרשות מעוניינת לפנות ליועץ חיצוני אשר יבחן את אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות הנבדקות, תוך שימוש במודל הקיים, ובהתאם יציג ממצאים, יגבש מסקנות וימליץ על פעולות לשיפור אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות הנבדקות.

רשות החברות הממשלתית במשרד האוצר מבקשת לפיכך לקבל שירותי בדיקת אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחברות ממשלתיות לפי חוק חובת המכרזים, התשנ”ב – 1992 או התקנות מכוחו. מדובר בהתקשרות עם עד שני יועצים שיבדקו את אפקטיביות עבודת הדירקטוריון בחמש חברות ממשלתיות, אשר זהותן תיקבע על-פי שיקולי הרשות וצרכיה הרלבנטיים טרם עריכת הבדיקה.

הבדיקה תתבצע תוך שימוש במודל קיים אשר פותח ע”י הרשות בשיתוף עם יועץ חיצוני ואומץ על-ידה כמודל שמיועד לחייב את כלל החברות הממשלתיות.

השירותים הנדרשים במסגרת מכרז זה:

+ בכוונת הרשות לשפר ולשדרג את ההתנהלות המקצועית של הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות ואת רמת ביצועיהם;

+ בכוונת הרשות לבסס את המודל לבחינת אפקטיביות עבודת הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות כמודל מרכזי לבחינת הדירקטוריונים בכלל החברות הממשלתיות;