רשות ההגבלים העסקיים פירסמה טיוטת גילוי דעת בעניין שיתוף מידע לצורך התמודדות עם איומי סייבר

19:57 18.02.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

רשות הגבלים עסקיים פירסמה ב- 5 בפברואר להערות הציבור את טיוטת גילוי הדעת בעניין שיתוף מידע לצורך התמודדות עם איומי סייבר.

בטיוטת גילוי הדעת מבהירה מיכל הלפרין מיכל הלפרין הממונה על הגבלים עסקיים את עמדתה בעניין שיתופי מידע אלו בהיבט התחרותי.

“עניינו של גילוי דעת זה בשיתוף מידע בין גופים מסחריים לצורך התמודדות עם איומי סייבר. לאור התגברות איומי הסייבר בשנים האחרונות, הולך וגובר הצורך של גופים וארגונים בשיתוף מידע שעשוי להועיל להם בהתמודדות עם איומים אלו, בייחוד בין גופים הפועלים בענף מסויים.

“שיתוף פעולה בין מתחרים עלול להוות, בנסיבות מסויימות, הסדר כובל עפ”י חוק ההגבלים העסקיים, התשמ”ח – 1988. לאור החשיבות המשקית בשיתוף מידע בין גופים מסחריים בהתגוננות מול איומי הסייבר, והצורך להגן על תשתיות חשובות במדינת ישראל, הממונה על ההגבלים העסקיים רואה חשיבות להבהיר את עמדתה בעניין זה”.

טיוטת גילוי הדעת נכתבה נוכח החשיבות המשקית בשיתוף מידע בין גופים מסחריים בהתמודדות מול איומי הסייבר, והצורך להגן על תשתיות חשובות במדינת ישראל.

גילוי הדעת מציג כללים לניתוח תחרותי של שיתוף מידע, שמטרתם לתת אמות מידה להערכה של הסדרי שיתוף מידע ולהגדיל בכך את הוודאות של גופים המעוניינים לקחת חלק בשיתוף מידע בעל ערך אבטחתי. זאת מבלי לחשוש מהפרה של הוראות חוק ההגבלים העסקיים, התשמ”ח- 1988.

גילוי הדעת מציב שני תנאים לשיתוף מידע אבטחתי:

+ התנאי הראשון נוגע לסוג המידע המועבר במסגרת שיתוף המידע. בעניין זה מבהירה טיוטת גילוי הדעת, כי ככל שהמידע המועבר נדרש לצורך הגנת סייבר ואינו נוגע לפעילותם העסקית של הצדדים, לא עולה חשש מפני התאמת הפעילות המסחרית של הצדדים.

+ התנאי השני נוגע לחשש העולה במקרים בהם נמנעת ממתחרה גישה למערכות שיתוף המידע. מאחר שמידע לצורך הגנת סייבר מספק ערך משמעותי לגופים הפועלים בענף או בשוק הרלבנטי, מניעת גישה שלהם למערכות שיתוף מידע עלולה להפחית את יכולת התחרות שלהם, להעלות את חסמי הכניסה לשוק ולעיתים אף למנוע כניסה של גופים חדשים לתחום.

ניתן להעביר לרשות ההגבלים העסקיים הערות על טיוטת גילוי הדעת עד ל-  5 באפריל 2017.