רק 21 יחידות מתוך 47 יחידות שהשתתפו בתהליך תכנון נטלו חלק בסקר של רשות התקשוב הממשלתי

רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה) פירסמה בסוף חודש אוגוסט את תוצאות סקר שביעות רצון מתהליך ריכוז תכניות עבודה 2017 שערכה. הדברים נכתבו ע”י יהודה אופיר, מנהל אגף בכיר, משילות, בקרה ושקיפות ברשות התקשוב הממשלתי.

מטרת המסמך היא “להציג את תוצאות סקר שביעות רצון בקרב המנמ”רים הממשלתיים מתהליך ריכוז תכניות עבודה 2017, ציונים איכותיים וכמותיים”.

מהמסמך עולה כי רק 21 יחידות מתוך 47 יחידות שהשתתפו בתהליך תכנון נטלו חלק בסקר של רשות התקשוב הממשלתי. היחידות הן (עפ”י סדר א”ב):  ארכיון המדינה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס), המינהל לחינוך התיישבותי [משרד החינוך], המרכז למיפוי ישראל (מפ”י), המשרד לביטחון הפנים (בט”פ), הרשות הארצית לכבאות והצלה (כב”ה), משרד האוצר, משרד האנרגיה, משרד הבינוי והשיכון, משרד החינוך, משרד החקלאות, משרד המדע והטכנולוגיה תרבות וספורט, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד התיירות, משרד ראש הממשלה, נציבות שרות המדינה (נש”מ), רשות הגנת הצרכן, רשות ההגבלים העסקיים, רשות החשמל [הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל], רשות המים [הרשות הממשלתית למים ולביוב], רשות מקרקעי ישראל (רמ”י).

יהודה אופיר כותב במייל אל המנמ”רים הממשלתיים: “אני מבקש מכם להגביר את רמת ההשתתפות בסקרים שאנו מפיצים.  מי שמצביע – משפיע.  אנחנו מייחסים לחוות דעתכם חשיבות גדולה” [ההדגשה – במקור].

הציון הממוצע הנמוך ביותר (2.9) ניתן במענה לשאלה “האם חוות הדעת תרמה להעלאת הקשב הניהולי במשרד לפעילות התקשוב המשרדי?”.

הציון הממוצע הגבוה ביותר (4.3) ניתן במענה לשאלה “עד כמה ההדרכה הפרונטלית והליווי האישי של נציג אגף משילות סייע בידך?”

הציון הממוצע הגבוה ביותר השני (4.2) ניתן במענה לשאלה “במידה והצגת את התוכנית ביום הסקר, מהי שביעות רצונך מתוצאות ותובנות הסקר?”.

בסיכום המייל למנמ”רים הממשלתיים אומר אופיר כי “לסיכום, חוות הדעת שלכם (למעט של אחד המנמ”רים) משקפות הערכה לתהליך על מרכיביו השונים ולתוצאותיו, יחד עם ציפיות ענייניות לשיפור שלו במספר תחומים. אנו לוקחים את המידע שהצטבר לתשומת ליבנו ונפעל לשפר את התהליך בכל אחד מן הנושאים שהועלו”.