רספ”ן: מכרז למתן שירותים לתפעול חדר מצב – מרכז מבצעים לטיפול באירועי מצוקה וחירום ימיים

הגוף המפרסם: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים/רשות הספנות והנמלים (רספ”ן)

נושא המכרז: מכרז למתן שירותים לתפעול  חדר מצב – מרכז מבצעים לטיפול באירועי מצוקה וחירום ימיים 

מס’ המכרז: 10/18

תאריך פרסום: 28 במאי 2018

מועד אחרון: 8 ביולי 2018

הערות: גורמים עויינים וארגוני חבלה עלולים לנצל כלי שייט זרים המגיעים ארצה לביצוע פעילות עוינת כנגד מתקנים במימי מדינת ישראל. במטרה לצמצם סיכון זה מבצע חדר המצב  במשרד התחבורה גם הליך של אבחון ביטחוני מקדמי לכלי שייט המבקש להגיע למרחב הימי של מדינת ישראל.

יודגש כי פעילות חדר החירום הינה פעילות קריטית במדינת ישראל הנדרשת לזמינות של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אי-זמינות מערכת הקשר והמחשוב  ו/או פגיעה בתפעול חדר חירום עלולות לגרום לשיבוש משמעותי בבטיחות כלי השייט במסעם אל ומחוצה למדינת ישראל.

החל משנת 2008, משרד התחבורה מפעיל מרכז מבצעים לאבטחת  בטיחות  כלי השייט והאזנה לקריאות מצוקה על פי דרישת אמנות בין לאומיות המגיעות ממרחב הימי של מדינת ישראל.

משרד התחבורה מבקש עתה לקבל הצעות לתפעול חדר החירום, הפועל כיום בקריית הממשלה ברחוב פל-ים 15א שבחיפה.

הזוכה במכרז יישא באחריות המלאה להפעלת מרכז החירום בהיבטי הפעלת ציוד התקשורת והציוד ההיקפי בחדר החירום (לא כולל תחזוקת מערכת המחשוב, אשר תבוצע באמצעות ובאחריות צד שלישי ואיננה חלק מהשירותים נשוא מכרז זה).

הזוכה במכרז יידרש לספק את כלל האמצעים והציוד המתכלה הנדרשים עפ”י מכרז זה לביצוע כלל המטלות, כולל נקיטת פעולות וצעדים נדרשים להבטחת התפקוד התקין והמלא, של חדר החירום  ומפעיליו, בהיבטים מנהלתיים בלבד. כל זאת בהתאם למפורט במכרז זה ובהתאם לנהלים והנחיות שקבע מנהל רשות הספנות והנמלים  במשרד התחבורה ו/או נהלים והנחיות שיוצאו על ידו מעת לעת בעתיד.

תקופת ההתקשרות הינה למשך חמש שנים ממועד ההתקשרות. למשרד התחבורה שמורה האפשרות להאריך את תקופת ההסכם בתקופות קצובות לפי שיקול דעתו, עד לתקופה כוללת של 3 שנים נוספות.

מודגש בזאת, כי השירותים נשוא מכרז זה, אינם כוללים אחריות לתחזוקת מערכת המחשוב והקשר של מרכז החירום, אשר ביחס אליהם אמונה בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ובאחריותה לטפל על פי חוזה נפרד ממכרז זה.  בעתיד בכוונת רשות הספנות והנמלים  לפרסם  מכרז לשדרוג ופיתוח מערכת המחשוב והקשר  בחדר המצב. עם השלמת שדרוג ופיתוח המערכת ע”י הזוכה במכרז המחשוב והקשר, יידרש המציע הזוכה במכרז זה, לבצע פעילות הדרכה והטמעה של מערכת המחשוב והקשר החדש בחדר החירום לכלל מפעילי חדר החירום מטעמו, הכל כמפורט בתנאי המכרז להלן ועל חשבון רשות הספנות והנמלים.

כיום, חברת בזק אחראית לתפעול ותחזוקה של חדר המצב ומאיישת אותו באמצעות חברת בת- בזק און ליין.  מודגש בזאת, כי בהתאם לחוזה ההתקשרות שבין המשרד לבזק, לא תהיה מניעה חוקית או אחרת להעסקתם של מפעילי חדר המצב המועסקים כיום ע”י חברת בזק און ליין (מטעמה של בזק) ע”י צדדים שלישיים. פירוט שמותיהם ופרטי ההתקשרות עם מפעילי  מרכז החירום, יימסרו ע”י המשרד לבקשת מציעים פוטנציאליים.

חוזה התפעול עם חברת בזק מסתיים בתאריך 05.10.2018.

פירוט השירותים הנדרשים:

+ הפעלת מרכז מבצעים להאזנה רציפה לקריאות מצוקה במערכת הקשר הימי והאווירי  24 שעות ביממה, משך כל ימות השנה, כולל שבתות וחגים.

+ סיוע לריכוז הפעולות הראשוניות לאירוע בו מעורב כלי שייט ישראלי או כלי טייס  או זר השט / טס במרחב הימי  הישראלי אל מול הגורמים המתאימים בארץ ובחו”ל.

+ ריכוז מידע רלבנטי אודות כלי השייט השטים בתחום המים הלאומיים, לשימוש בשגרה ובחירום ולהפצת המידע לגורמים רלבנטיים בהתאם לדרישות.

+ ביצוע בדיקה השוואתית בין תכניות הפלגה  לאישורי ההגעה ואיתור אי – התאמות, תוך ברור עובדתי של נתונים אמתיים מול גורמי ביטחון שונים, כמו: חיל הים והשיטור הימי.

+ הפצת אינפורמציה מעודכנת  נדרשת לכלל גורמי רשות הספנות והנמלים, חיל הים, והשיטור הימי  ביחס לסטטוס של כל כלי שייט כנדרש.

+ טיפול באירועים ימיים ביטחוניים, על פי הנהלים המאושרים נוצרים במהלך התקרבות כלי שייט  לעבר המרחב הימי  של מדינת ישראל.

+ הפעלת מערכות מידע ממוחשבות ומערכות תקשורת לצורך יישום המפורט לעיל.

+ ביצוע משימות נוספות ככל שיידרש על ידי הממונה לצורך הפעלת מרכז החירום.

[כל ההדגשות המופיעות כאן מופיעות באופן זהה בטקסט המכרז].

הערות עורך Read IT Now:

+ ב- 14.10.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “מרכז החירום הימי RCC  של רשות הספנות והנמלים בחיפה: וועדת הפטור המרכזית אישרה המשך ההתקשרות עם בזק למתן שירותי תשתית ואחזקה; הורתה על הפרדה וקיום מכרז חדש לשירות תפעול ה- RCC”.

+ ב- 4.8.2017 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “רשות הספנות והנמלים מבקשת להתקשר בפטור ממכרז עם חברת בזק להפעלת מרכז החירום הימי (RCC) של רספ”ן בחיפה”.

+ ב- 6.9.2016 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “באישור החשכ”ל: התקשרות המשך של רשות הספנים והנמלים עם בזק להפעלת מרכז החירום הימי בחיפה ואתרי השידור הקשורים אליו, בהיקף 3.39 מיליון ₪ לשנה”.