רכבת ישראל: מכרז לאספקת, התקנת, הפעלת ותחזוקת מערכת קשר אלחוטית מבוססת POC לרכבת

הגוף המפרסם: רכבת ישראל

נושא המכרז: מכרז לאספקת, התקנת, הפעלת ותחזוקת מערכת קשר אלחוטית מבוססת Push to Talk over Cellular, POC לרכבת

מס’ המכרז: 11812

תאריך פרסום: 3 ביוני 2018

מועד אחרון: 12 ביולי 2018

הערות: בכוונת רכבת ישראל להצטייד במערכת קשר אלחוטית מסוג POC לצורך ניהול ותפעול צוותי העבודה של החברה. הרכבת מבקשת מענה לרכש, אספקה, התקנה, הפעלה, הטמעה ותחזוקה של המערכת כולל אינטגרציה מלאה ומוכחת לתווך רשת התקשורת הסלולרית על גביה יופעל היישום.

החברה מפעילה כיום קשר רדיו VHF המשמש כקשר עיקרי לרכבות וכן מכשירי מירס המאפשרים קשר רדיו חירום לרכבות וקשר רדיו תפעולי לצוותי הפקחים וצוותי הביטחון של הרכבת.

המערכת המתבקשת במסגרת מכרז זה נדרשת לתת כיסוי תקין כך שפעילות רכבת ישראל לא תיפגע מן ההיבט הבטיחותי, ביטחוני ותפעולי. הכיסוי נדרש בתא הנהג ברכבות נוסעים, צמ”ה ומשא, ובקרונות הנוסעים לאורך כל קווי המסילה,  במהירות נסיעה של 160 קמ”ש לרבות כל מנהרות הרכבת ובכל מתקני ומתחמי רכבת ישראל )תחנות רכבת, מוסכים, מבני הנהלה ומשרדים, מרכזים לוגיסטיים,  מסופי מטענים ושטחי תפעול).

המענה יאפשר הפעלת יישום POC גם על גבי רשת WiFi במקומות בהן רכבת ישראל תמצא לנכון להפעיל על תשתית זו. מובהר כי פיתרון מבוסס  WiFiאינו מתקבל חלופה לפתרון מבוסס רשת סלולר המתבקש במכרז.

הקמת המערכת תבוצע על ידי מעבר הדרגתי למערכת חדשה,  ללא פגיעה ברציפות השליטה ויכולות התפעולית של רכבת ישראל.

מבלי לגרוע מהוראות ההסכם, המציע הזוכה נדרש לגרום לכך כי מערכת ה- POC תכלול מרכיבי אבטחת מידע בהתאמה לדרישות המחייבות מרכבת ישראל כגוף תשתית לאומי (עפ”י  הנחיות הרשות הלאומית לאבטחת מידע( ובהתאם למפורט במפרט.

על כלל מרכיבי המכשירים ובכללם סוללה, מטען או כל רכיב אחר מרכיבי המכשיר, לעמוד בתקנים המחייבים במדינת ישראל להפעלת מכשירי קשר רדיו. המכשירים המוצעים על ידי הספק יצוידו ברישיון משרד התקשורת בתוקף. כלל תשתיות ההתקנה שיסופקו על ידי הספק על מרכיביהן, יעמדו בדרישות התקנים המחייבים בהיבטי קרינה, בהיבטי הגנה מאש, בהיבטי חשמל ובהיבטי הבטיחות הנדרשים להתקנה,  להפעלה ולשימוש במכשירים בהתאם לחוקים ולתקנות של משרד התקשורת,  משרד הגנת הסביבה ומשרד הבריאות.