ריכוז חדשות בנושאי שימוש באינטרנט, בטכנולוגיה, בטלקום ובאלקטרוניקה צרכנית כיום בגרמניה לרגל כינוס CeBIT 2016

הכנסות שוק האלקטרוניקה הצרכנית בגרמניה ב- 2015 הסתכמו ב- 27.4 מיליארד אירו

Consumer Electronic Market Index, CEMIX, מדד של קבוצת התעשייה gfu שפורסם ב- 1 במארס 2016 אומר כי הכנסות שוק האלקטרוניקה הצרכנית בגרמניה בשנת 2015 הסתכמו ב- 27.4 מיליארד אירו לעומת סכום של 27.5 מיליארד אירו בשנת 2014.

המכירות של מוצרי אלקטרוניקה צרכנית קלאסיים ירדו בשיעור של 5.3%(-) ל- 9.6 מיליארד אירו.

המכירות של ציוד טלקום צרכני גדלו בשיעור של 10.1% ל- 10.2 מיליארד אירו והפכו – לראשונה – לפלח הגדול ביותר של מוצרי אלקטרוניקה צרכנית בגרמניה.

המכירות של מוצרי IT קטנו בשיעור של 6.3%(-) ל- 7.6 מיליארד אירו.

במכירות של מכשירי טלוויזיה נרשמה ירידה בשיעור של 14.4%(-) ל- 6.9 מיליון יחידות. ההכנסות מהמכירות ירדו בשיעור של 10.9%(-) ל- 4 מיליארד אירו.

המכירות של טלפונים חכמים (סמרטפונים) גדלו בשיעור של 4% ל- 25.1 מיליון יחידות. ההכנסות מהמכירות גדלו בשיעור של 11.4% ל- 9.8 מיליארד אירו.

במכירות של מחשבי לוח (טבלטים) נרשמה ירידה בשיעור של 7.5%(-) ל- 6.2 מיליון יחידות. ההכנסות מהמכירות ירדו בשיעור של 11.5%(-) ל- 1.7 מיליארד אירו.

EITO: מכירות הסמרטפונים בגרמניה צפויות לגדול ב- 7.5% ב- 2016

דו”ח של דו”ח של European IT Observatory, EITO   שפורסם ב- 16 בפברואר 2016 אומר כי מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) בגרמניה גדלו בשיעור של 7.4% והסתכמו ב- 26.2 מיליון יחידות לעומת המכירות בשנת 2014.

ההכנסות ממכירות הסמרטפונים בשנה שעברה הסתכמו ב- 10.3 מיליארד אירו, גידול בשיעור של 22%.

מדובר בפעם הראשונה שנחצה רף ההכנסות של 10 מיליארד אירו.

מחיר המכירה הממוצע [Average Selling Price, ASP] של סמרטפון אשתקד היה 395 אירו לעומת מחיר של 348 אירו בשנת 2014.

לדברי עורכי הדו”ח, מכירות הסמרטפונים בגרמניה צפויות לגדול בשיעור של 7.5% במהלכה של שנת 2016 והן יסתכמו ב- 28.2 מיליון יחידות ובהיקף מכירות של 10.4 מיליארד אירו. מחיר המכירה הממוצע יירד ל- 370 אירו.

ל- 74% מהגרמנים בני 14 ויותר (51 מיליון איש) יש כיום טלפון חכם.

דו”ח חדש: למרבית משתמשי האינטרנט בגרמניה יש סמרטפון

Mobile Effects Study, דו”ח של ForwardAdGroup שפורסם ב- 29 בפברואר 2016 אומר כי ל- 80% ממשתמשי האינטרנט בגרמניה יש כיום טלפונים חכמים (סמרטפונים) ול- 46% יש גם מחשבי לוח (טבלטים).

מרבית מבעלי הסמרטפונים והטבלטים (83.5% ו- 62.4%, בהתאמה) משתמשים במכשירים שלהם מספר פעמים ביום כששיאי השימוש הם בשעות 17:00-20:00.

מרבית משתמשי הסמרטפונים (85%) משתמשים מידי יום באינטרנט הנייד במכשירים שלהם תוך כדי צפייה במכשיר הטלוויזיה.

שיעור גבוה למדי משתמשים במכשירים שלהם לבצע שופינג מקוון כשספרים וספרים אלקטרוניים [e-books] הם הפרטים הפופולריים ביותר ואחריהם מכשירי אלקטרוניקה ואלקטרוניקה צרכנית וכן הלבשה.

58.4% מהנשאלים אמרו כי הם בודקים מחירים בטבלטים שלהם קודם שהם מבצעים את הרכישה. 44.7% עושים זאת באמצעות הסמרטפונים שלהם.

אחד מכל חמישה גרמנים משתמש בסמרטפון כדי לגלוש באינטרנט

סקר של שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית   BITKOM [ראשי תיבות, בגרמנית, של Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media ] שפורסם ב- 10  בפברואר  2016 אומר כי חל גידול בשיעור הגרמנים המשתמשים במכשירי הטלפונים החכמים (סמרטפונים) שלהם כדי לגלוש באינטרנט הנייד.

כיום 20% מהגרמנים [אחד מכל חמישה] משתמשים בסמרטפונים כדי לגלוש באינטרנט לעומת שיעור של 18% שעושים זאת במחשבי הלוח (טבלטים) ו- 16% במחשבים הנייחים שלהם.

יחד עם זאת, המחשבים הניידים מובילים עם 43%.

הפופולריות של הטלפונים החכמים זהה בכל קבוצות הגיל עד 64. מקרב בני 65 ויותר, 46% גולשים במרשתת באמצעות המחשב הנייח שלהם ורק 5% עושים זאת באמצעות הסמרטפונים שלהם.

“הלם חשבונות” גורם לגרמנים להפסיק להשתמש באינטרנט הנייד כשהם בחופשה מחוץ לגבולות המדינה

סקר שערכה YouGov  וממצאיו פורסמו ב- 9 במארס 2016 מצביע על כך ש”הלם חשבונות” [Bill shock] גורם לגרמנים להפסיק להשתמש באינטרנט הנייד כשהם בחופשה מחוץ לגבולות המדינה וזאת למרות שהם לוקחים עימם את מכשירי הטלפונים החכמים (סמרטפונים) עימם.

עורכי הסקר מצאו כי כמעט אחד מכל חמישה גרמנים קיבלו חשבונות טלפון גדולים מאוד כשהשתמשו בשירותי דאטה ניידים בעת היות מחוץ לגבולות המדינה.

הסקר מצביע עוד על כך שכמעט אחד מכל שלושה גרמנים משתמשים בקביעות בסמרטפון שלו במהלך חופשה כשהשימוש הדומיננטי הוא בדיקת מיילים. אחד מכל שניים משתמשים במכשיר לגלישה ברשת, קריאת חדשות, מחקר לגבי יעדים ועוד. 39% משתמשים באינטרנט הנייד.

יורוסטאט: הגרמנים – הזהירים ביותר במדינות האיחוד האירופי לגבי בנקאות מקוונת

דו”ח של Eurostat שפורסם ב- 9 בפברואר 2016 [לרגל ה- Safer Internet Day] אומר כי הגרמנים הם הזהירים ביותר במדינות האיחוד האירופי לגבי בנקאות מקוונת [online banking].

הסיבה העיקרית לזהירות זו קשורה לנושא אבטחת נתונים ו- 27% מהגרמנים נמנעים מלבצע פעילויות בנקאיות באמצעות האינטרנט.

רק אחד מכל עשרה גרמנים מבצע שופינג מקוון לעומת ממוצע של 19% בקרב מדינות האיחוד האירופי.

14% מהגרמנים חוו בשנת 2015 אירועי אבטחה לרבות וירוסים, שימוש-לרעה של נתונים אישיים או הפסדים כספיים, לעומת נתון של 22% בשנת 2010.