ראש ממשלת בריטניה תקרא להגנה טובה יותר על נשים מפני פגיעות מקוונות; בפיסגת G7 תפציר במנהיגים ללחוץ בנושא זה על חברות טכנולוגיה

14:47 08.06.2018

קטגוריות: אינטרנט נשים, פער מגדרי

תגים: ,

עם פתיחת פיסגת G7 בקוויבק קנדה מדווח העיתון “פייננשל טיימס” כי ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי תקרא להגנה טובה יותר על נשים מפני פגיעות והטרדות מקוונות ותפציר במנהיגים ללחוץ בנושא זה על חברות טכנולוגיה.

תרזה מאי תקרא למאמצים חדשים להבטיח שנשים יוכלו להשתמש באינטרנט ללא חשש של איומים מקוונים של איומים באונס, הטרדות, פורנוגרפיה אלימה, מעקב מקוון וניסיונות סחיטה, לרבות ברשתות החברתיות.

ראש ממשלת בריטניה גינתה בעבר את אי הפעולה של חברות האינטרנט בתחום זה, זאת לעומת “מאמצים רציניים” להתמודד עם תעמולת הטרור המקוונת.

לדברי הידיעה בעיתון הכלכלי הבריטי, ברבע הראשון של השנה, הסירה חברת פייסבוק 1.9 מיליון אייטמים שכללו תכנים של דאעש ואל-קעידה, נתון כפול מזה של הרבע הראשון שנה קודם לכן.

“אין להפריד בין אלימות מקוונת כנגד נשים וצעירות לבין אלימות שאינה-מקוונת”, תאמר מאי בכינוס בקנדה ביום שבת (9.6.2018) כשתדבר על זכויות נשים. “חברות טכנולוגיה המשיגות התקדמות מבורכת באיסור ובהסרה של תוכן קיצוני חייבות להשתמש באותן השיטות כדי להעניק קדימות ועדיפות להתמודדות עם מגמה גוברת שאין לקבלה והגורמת לדאגה רבה”.

מחקר של ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי אינטרנשיונל (Amnesty International) שפורסם בחודש מאי הצביע על כך שאחת מכל חמש נשים בבריטניה סבלה מפגיעה מקוונת בצורה כלשהי כשביותר ממחצית מהמקרים הדבר הוביל לחרדות, מתח או התקפי פאניקה כתוצאה מכך.

גם חברות פרלמנט בריטיות דיווחו לעיתים קרובות על פגיעות שונות כלפיהן במדיה החברתית.