קנס כספי ל- Orange Egypt; ספיח ממה שפורסם ב- 2011 כפרשת ריגול של ישראלי וירדני במצרים

העיתון  Egypt Independent דיווח ב- 2 בינואר 2017 כי בית-משפט מצרי ציווה על חברת Orange Egypt לשלם סכום של 49.1 מיליון לירות מצריות [כ- 2.7 מיליון דולר] פיצויים בגין נזקים שנגרמו לחברת הטלקום המצרית Telecom Egypt, TE. זאת כתוצאה מכך שחברת אורנג’ אג’יפט חיברה שיחות ממצרים לישראל.

התביעה הוגשה בשעתו לבית-משפט כלכלי במצרים והאשים את אורנג’ [או בגלגולה הקודם כחברת Mobinil] בכך שהקימה מתקן הגברת אותות סלולר ב-  Awja שבצפון סיני וזאת ללא אישורה של חברת TE, בעלת תחנת שידור הסלולר עליו הוקם מתקן הגברת אותות הסלולר [כיום יש ל- TE מונופולין על כל שירותי הטלפוניה הקרקעית במצרים].

עפ”י כתב התביעה, אורנג’ התקינה מספר גדול של מכשירים פניאומטיים משולבים ללא רישוי וזאת מבלי לקחת בחשבון סטנדרטים רפואיים וסביבתיים או תקנות לגבי מרחקים בין אנטנות כפי שנקבע ע”י ה- National Telecom Regulatory Authority, NTRA.

חברת אורנג’ אג’יפט תלוייה בחברת טלקום אג’יפט לחיבורן של שיחות בינלאומיות. עפ”י ההסכם בין החברות, TE גובה דמי שימוש מאורנג’ עבור שיחות בינלאומיות המבוצעות ע”י לקוחות של אורנג’.

לפי קביעת בית-המשפט המצרי, כתוצאה מכך אורנג’ יכולה להקים מתקני הגברת אותות סלולר משלה ללא רשות חברת TE.

המקרה הוא ספיח לפרשה שהייתה בשנת 2011 לגבי פרשת ריגול כביכול בה אזרח ירדני וקצין ישראלי הואשמו בריגול למען ישראל. בחודש מארס 2011 דיווח האתר NRG בין היתר כי יום קודם לכן פורסם באמצעי תקשורת מצריים כי “שירותי הביטחון עצרו לפני ימים אחדים אזרח ירדני בן 34 שנכנס למדינה אחרי פרוץ ההפגנות נגד מובארק ב- 25 בינואר כשהוא מתחזה לאיש עסקים שמבקש לבצע עסקאות במצרים”. האתר ציטט עיתון מצרי שמסר כי בחיפוש שנערך בביתו של הירדני “נמצא ציוד לווייני רב, שלפי החשד שימש למעקב אחרי שיחות טלפון של דמויות מפתח בצבא המצרי, אשר אחראי לניהול ענייני המדינה מאז התפטרותו של מובארק בחודש שעבר. טכנאים ממשיכים לבדוק את הציוד החשוד”.

גידול במס’ משתמשי הסלולר במצרים ברבע השלישי של 2016

ברבע השלישי של שנת 2016 גדל מספרם של משתמשי הסלולר במצרים ל- 96.26 מיליון איש לעומת 96.22 מיליון ברבע השני של השנה שעברה. כך עפ”י נתונים שפירסם משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי בתחילת חודש ינואר 2017. מהנתונים שפורסמו עולה עוד כי חלה ירידה במספר מנויי הטלפוניה הקווית מ- 5.93 מיליון ל- 5.9 מיליון בתקופה האמורה.

כמו כן נרשמה ירידה בשיעור של 4.3%(-) במספר משתמשי האינטרנט הנייד מ- 27.37 מיליון ל- 26.18 מיליון בתקופה זו. מספרם של משתמשי שירותי אינטרנט ADSL נייח גדל ב- 5$ מ- 4.2 מיליון ברבע השני של שנת 2016 ל- 4.41 מיליון ברבע השלישי של שנת 2016.