קנליס: “הדיבורים הנוקשים של טראמפ לגבי המסחר עם סין לרבות האיום בהגדלת התעריפים מציירים תמונה שחורה עבור היצרנים הסיניים המחפשים גידול בשוק האמריקני”

דו”ח של חברת המחקר Canalys שפורסם ב- 31 בינואר 2017 אומר כי מכירות הטלפןנים החכמים (סמרטפונים) ברבע הרביעי של שנת 2016 חצו את רף 400 מיליון יחידות.

חמישה היצרנים המובילים הם אלו שהיו גם ברבע השלישי אולם Apple החליפה את Samsung כחברה המובילה. אפל הגדילה את מכירותיה בשיעור של 5% ומכרה 78 מיליון מכשירי iPhones. חברת סמסונג הייתה היצרן היחיד בין חמישה היצרנים המובילים שחווה ירידה במכירותיו ברבע האחרון של השנה שעברה והיא מכרה כ- 77 מיליון יחידות.

במקום השלישי ממוקמת Huawei שהגדילה מכירותיה בשיעור של 39% ל- 45 מיליון יחידות.

עוד אומרת חברת המחקר קנליס כי מכירות הסמרטפונים בסין ברבע הרביעי של שנת 2016 גדלו בשיעור של 14% לעומת הרבע האחרון של שנת 2015.

המכירות בסין היוו יותר מ- 30% מכלל מכירות הסמרטפונים העולמיות. לדברי קנליס,  “ההצלחה בארצות הברית ממשיכה לחלוף על השחקנים הסינים המובילים. הדיבורים הנוקשים של טראמפ לגבי המסחר עם סין לרבות האיום בהגדלת התעריפים מציירים תמונה שחורה עבור היצרנים הסיניים המחפשים גידול וצמיחה בשוק האמריקני. הם גם מעוררים שאלות לגבי העתיד של החברות Lenovo ו- ZTE שחוו גידול של כ- 10 בנתח השוק האמריקני שלהן לכ- 10%”.