קנליס: ברבע הראשון של 2017: ירידה רבעונית ראשונה במכירות תחום הצמידים הלבישים [ובעיקר צמידי הכושר] וגידול במכירות השעונים החכמים

דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 11 במאי 2017 אומר כי ברבע הראשון של שנת 2017: ירידה רבעונית ראשונה במכירות תחום  הצמידים הלבישים [ובעיקר צמידי הכושר (fitness bands)]. מדובר בירידה בשיעור של 7%(-)  לקצת יותר מ- 9 מיליון יחידות נמכרות.

שני היצרנים המובילים Fitbit ו- Xiaomi חוו ירידות במכירותיהן לרבות בארצם שלהם.

לדברי חברת המחקר יש מעבר מהצמידים לשעונים החכמים [Smartwatches] וזאת בשל פונקציונליות רבה יותר של השעונים החכמים.

ברבע הראשון של שנה זו נרשם גידול בשיעור של 25% במכירות השעונים החכמים ל- 6 מיליון יחידות.

הקטגוריה מהווה כיום כ- 40% מכלל תחום ה- wearable band.

חברת Apple מכרה ברבע הראשון של השנה נוכחית 3.8 מיליון יחידות של Apple Watch, גידול בשיעור של 77% במכירות.

ההצלחה של חברת אפל באה על חשבונה של חברת פיטביט שסבלה מירידה בשיעור של 30%(-) ומכירות שהסתכמו ב- 2.9 מיליון יחידות.