קבוצת התקשורת Ooredoo Group: החברה-הבת הפלסטינית Wataniya Mobile הפלסטינית החלה רשמית בפעילות סלולר בעזה

קבוצת התקשורת Ooredoo Group הודיעה היום (24.10.2017) בדוחא קאטאר שהחברה-הבת שלה Wataniya Mobile הפלסטינית החלה רשמית להעניק שירותי סלולר ברצועת עזה.

“ווטניה מובייל תוכל מעתה לספק לתושבי רצועת עזה אפשרות חלופית לשירותי תקשורת מתקדמים ישירות באמצעות החנויות והספקים המורשים שלה ברחבי הרצועה”, נאמר בין היתר בהודעה לעיתונות שפורסמה בדוחא.

בין הנוכחים באירוע ההשקעה בעזה היו ראשי חברת Ooredoo ובהם היו”ר Sheikh Saud bin Nasser Al Thani, מנכ”ל החברה Waleed Al Sayed, סמנכ”ל החברה ומנכ”ל החברה הבת שלה בכוויית Khaled Al Mahmoud ונוספים.

היו”ר Sheikh Saud bin Nasser Al Thani  אמר כי החברה נרגשת ויש לה העונג לחנוך את השירות שלה בעזה, וזאת כ”חלק ממאמציה להפוך לספק ה- ICT המשולב בהמוביל בקרב הפלסטינים”.

לדבריו, “… מאז שנת 2006, כאשר הכרזנו על כוונתנו להגדיל את הפעילות שלנו, עבדנו ללא ליאות כדי להסיר את כל המכשולים שמנעו מווטניה מובייל להיכנס רשמית לרצועת עזה ו[לבסוף] הצלחנו בכך. ווטניה מובייל תמשיך ליישם את החזון שלה להעשיר את החיים הדיגיטליים של לקוחותינו ולאפשר לכל חברי הקהילייה הפלסטינית ליהנות משירותי האינטרנט ומשירותי קול באיכות גבוהה”.

לדברי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, ווטניה השקיעה עד כה סכום של 40 מיליון דולר בתהליך פרישת שירותיה ברצועת עזה.

ריכוז של מקצת מהידיעות הקודמות שפורסמו באתר זה לגבי ווטניה מובייל [או בשמה Wataniya Mobile Palestine] ניתן למצוא כאן. מנכ”ל החברה הוא Durgham Maraee ומנהל הפעילות שלה ברצועת עזה הוא Haitham Abu Shaaban והפעילות בעזה כוללת כבר 850 עובדים.

במקביל פורסם היום כי בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2017 (עד 30.9.2017) גדל בסיס הלקוחות של החברה בשיעור של 7% והוא עומד עתה על 800,000 איש. הכנסות החברה גדלו מ- 19.2 מיליון דולרים כווייתים בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2016 ל- 19.3 מיליון בתקופה המקבילה השנה.

בידיעה של סוכנות הידיעות AP שפורסמה אתמול צוטט שר התקשורת הפלסטיני Allam Moussa כאומר שאתמול (23.10.2017) נערכה פגישה עם פקידים ישראלים (שלא נקב בשמם ובזהותם) כדי לדון באפשרות של הכנסת ציוד דור שלישי [3G] לרצועת עזה. לדבריו, שירות דור שלישי ייחנך בקרוב בגדה המערבית וכאמור החלו שיחות עם הישראלים לגבי אפשרות דומה ברצועת עזה.