פייסבוק במכתב ליו”ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת: “לחלוטין אין מקום בפייסבוק לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או ביטויי שנאה”

08:41 26.01.2016

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , , ,

סיימון מילנר, מנהל מדיניות באיזור EMEA של חברת פייסבוק כתב במכתב ליו”ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת ד”ר אברהם נגוסה: “לחלוטין אין מקום בפייסבוק לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או ביטויי שנאה (…) במהלך החודשים האחרונים ראינו גידול משמעותי בפניות [המתקבלות אצלנו] לגבי תכנים הקשורים לאירועים בעלי פרופיל תקשורתי גבוה בישראל”.

במכתבו מציין מילנר את המדיניות של פייסבוק בנושא ואת ה- Community Standards של החברה לנושא זה ואת הפעילויות בהן היא נוקטת.

לדבריו החברה מעסיקה צוותים של אנשים מאומנים היטב, דוברי שפות רבות ונטולי פניות. במקרה הספציפי יש להם גם דוברי עברית וערבית מלידה והמבינים ‘את ההקשר המקומי’ והם הבוחנים תכנים בעייתיים.

“יש מספר מועט ביותר של מקרים בהם הצוותים שלנו לא מפרשים נכונה את הדברים.  כאשר הדבר קורה ואנו מקבלים התראות על כך, אנו פועלים במהירות להשיב או להסיר תכנים בהתאם. אנו מקבלים בדרך כלל את ההחלטות הנכונות אולם מפעם לפעם אנו טועים ואנו מתנצלים על כך כשהדבר קורה”.

לדבריו כאשר פייסבוק מסירה תוכן מסויים היא מודיעה על כך לאדם שהעלה את התוכן לרשת החברתית והסיבה מדוע תוכן זה מהווה הפרה של מדיניות החברה. אם אנשים ממשיכים להעלות תכנים כאלו לרשת החברתית אזי החברה עשוייה לחסום בפניהם את האפשרות להעלות רשומות (פוסטים) לתקופה מסויימת. אם הם ממשיכים להתעלם מההוראות של פייסבוק, יושעו החשבונות שלהם.

המכתב הוצג במהלך דיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת שעסק בנושא “אנטישמיות ודה-לגיטימציה ברשת”.

בדיון נמסר כי בשנת 2014 הוגשו 16,000 תלונות על הסתה אנטישמית ברשתות החברתיות, כולל גיוס פעילים לפעולות אנטישמיות.

בשנת 2015 הוגשו 29,385 תלונות על אירועים אנטישמים ברשתות החברתיות, אך רק 26% מהפוסטים האנטישמיים הוסרו.