פייננשל טיימס: חברת UBER השתמשה בתוכנת Ripley כדי לחסום מרחוק מחשבים בכל פעם שאירעו פשיטות על משרדיה במדינות שונות ע”י משטרה ורשויות אכיפת החוק

18:17 13.01.2018

קטגוריות: תוכנה תעופה/תחבורה/תיירות

תגים:

העיתון הכלכלי הבריטי Financial Times מדווח כי חברת UBER [חברת שירות קריאת רכבים (Ride hailing service)] השתמשה בתוכנת Ripley כדי לחסום מרחוק מחשבים בכל פעם שאירעו פשיטות על משרדיה במדינות שונות ע”י משטרה ורשויות אכיפת החוק המקומיות.

העיתון שמסתמך על מקורות ‘יודעי דבר’, טוען כי את התוכנה ניתן להפעיל ממשרדי UBER בסן פרנסיסקו בזמן אמת בכל פעם שנודע למנהלים כי מתרחשת על פשיטה על משרדי החברה בכל מקום שהוא בעולם בשל חקירה על הפרקטיקות הנהוגות אצלה. כאשר הדבר קורה, נציגי החברה המקומיים אינם יכולים להפעיל כהלכה את המחשבים ולא ניתן להגיע למידע [מה שמכונה “kill switch”] ואילו המשטרה אינה יכולה לחפש במידע האגור במחשבים גם אם יש לה צו חיפוש חוקי כנדרש.

בתגובה לדברים טענה חברת אוּבֶּר כי “… כמו כל חברה שיש לה משרדים ברחבי העולם, יש לנו נהלי אבטחה מיושמים שמטרתם הגנה על נתוני החברה והלקוחות. כאשר מדובר בחקירות ממשלתיות, המדיניות שלנו היא לשתף פעולה בהתאם לכל צווי החיפוש והבקשות לקבלת מידע”.

העיתון מציין כי חברת אוּבֶּר מתמודדת כיום עם יותר מ- 700 תביעות והליכים משפטיים שונים ברחבי העולם.

יצויין כי סוכנות הידיעות Bloomberg הייתה ראשונה לדווח על השימוש ב- Ripley.