פורסמו הנחיות ראש רשות התקשוב הממשלתי – בקרה

רשות התקשוב הממשלתי (במשרד ראש הממשלה) פירסמה בסוף חודש אוגוסט את הנחיות ראש הרשות בתחום הבקרה. מטרת המסמך היא “להנחות את קהל היעד בדבר עקרונות ופעולות הבקרה על יישום הנחיות רשות התקשוב הממשלתי במשרדים. הנחייה זו מהווה נוהל עבודה רוחבי, ועל כן תוכנה מחייב את קהל היעד”.

במסמך נאמר, בין היתר, כי “שלב הבקרה על יישום ההנחיה הוא השלב השלישי במחזור חיי הנחייה:

+ כתיבה (או עדכון) והפצה – שלב זה כולל את השיטה,  האמצעים והתהליך לכתיבת )או עדכון( הנחיית ראש רשות התקשוב מהייזום ועד לכניסה לתוקף וההפצה.

+  הדרכה והטמעה – שלב זה כולל את השיטה,  האמצעים והתהליך להדרכת והטמעת הנחיות ראש רשות התקשוב הממשלתי מהכניסה לתוקף וההפצה ועד להטמעה ומימוש ההנחיה במשרדים.

+ בקרה – שלב זה כולל את השיטה, האמצעים והתהליך לבקרה על אופן ואיכות היישום של הנחיות ראש רשות התקשוב הממשלתי במשרדים לאחר הפצתם והטמעתם.

+ הפקת לקחים – הנחיות נדרשות לעדכון מעת לעת בהתאם לצרכים ולשינויים המתפתחים בסביבה הקשורה, בפעילויות התפעוליות,  טכנולוגיות,  ארגוניות ועסקיות. תהליך הפקת לקחים יכול להיות כתוצאה מתהליך יזום )למשל, עדכון תקופתי או החלטת ממשלה או רגולציה חדשה) או כתוצאה מאירוע (למשל תקלה בתהליך) או מממצאים שנאספו במהלך בקרת יישום ההנחיות במשרדים השונים”.

“מטרות הבקרה הן מצד אחד סיוע למשרד לשפר את איכות הפעילות בו באמצעות העמידה בדרישות התקנים הממשלתיים שהותוו על ידי רשות התקשוב הממשלתי ואת איכות הוראות העבודה הרלבנטיות להנחיות הרשות, ומצד שני, הפקת לקחים של רשות התקשוב הממשלתי לגבי איכות ההנחיות, מידת התאמתן למשרדים השונים, השלכותיהן על איכות הפעילות במשרדים ואיכות תהליך מחזור חיי ההנחייה”.

“ההחלטה על המשרדים שיבוקרו תיקבע במסגרת תוכנית עבודה שנתית של אגף בכיר משילות בקרה ושקיפות, בתיאום עם המנמ”ר, ועל בסיס הצהרת המשרדים על יישום הנחיות רשות התקשוב הממשלתי”.