פורסמו הנחיות אגף ממשל וחברה (משרד ראש הממשלה) לתכנון שנת 2018

20:27 14.10.2017

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין

תגים:

בסוף חודש אוגוסט פורסמו הנחיות אגף ממשל וחברה (משרד ראש הממשלה) לתכנון שנת 2018. במסמך ההנחיות נאמר כי מטרתו היא “להנחות את משרדי הממשלה בדבר תוכנית העבודה לשנת 2018 לרבות לו”ז להגשה, נושאים להתייחסות, הגדרת מדדים ויעדים ועוד”.

“תוכנית העבודה נועדה להיות דינמית במטרה לאפשר התאמה לסדרי עדיפויות משתנים ולתובנות שעולות במהלך שנת העבודה. עם זאת, על-מנת לזהות מגמות רב-שנתיות קיימת חשיבות לשמירה על יציבות במדדי התוצאה המשקפים את ליבת העשייה של המשרד. לפיכך, בתוכנית העבודה לשנת 2018 יש לשים דגש על שימור המדדים המרכזיים ומדדי התוצאה שפורסמו בתוכנית העבודה לשנת 2017.  ניתן לערוך שינויים שמטרתם לשפר את אופן המדידה (כגון שדרוג למדידה בינלאומית), אך יש לשים לב שנושאים מרכזיים שנמדדו בשנה החולפת ממשיכים להימדד בתוכנית העבודה הנוכחית.

“במטרה לעודד שאפתנות בקביעת מדדי התוצאה, מוצעים שני כלים שיקבלו ביטוי בספר תוכניות העבודה לשנת 2018:

+  סימון טווח במדדים – אפשרות להציב טווח ערכים שאליו מכוון המשרד,  במקום ערך בודד. ביצוע מלא של המדד ייחשב החל מהרף התחתון,  אולם הצגת הטווח מאפשרת לעודד שאפתנות.

+  סימון מדדים שאפתניים – על מנת לעודד הצבת מדדים שאפתניים, יהיה ניתן לסמן מדדים שאותם המשרד מחשיב ככאלו.  סימון זה יקבל ביטוי גרפי בספר תוכניות העבודה. שאפתנות נמדדת בין היתר בהשוואה בין המדד של השנה הנוכחית למדד של שנה שעברה,  ולכן כדאי לשים לב להשוואה זו”.

לדברי עורכי המסמך, “בשנת 2017 פורסם ספר תוכניות עבודה לשנים 2017-8 לאור קיומו של תקציב דו-שנתי.  ספר תוכניות העבודה לשנת 2018  נועד לאפשר עדכון של הרכיבים הדו-שנתיים שפורסמו בספר זה, לצד הרחבה ופירוט של תוכנית העבודה  המתוכננת לשנת  2018. לפיכך, בתוכנית העבודה לשנת 2018 יש להתבסס על הרכיבים הדו-שנתיים שפורסמו בשנת 2017  ולעדכן אותם במידה ועולה הצורך.  על כך יש להוסיף את רכיבי תוכנית העבודה שהינם תוצר של תהליך התכנון הממוקד לשנת 2018”.

“ספר תוכניות העבודה עתיד להתפרסם לציבור בחודש פברואר 2018. פרסום הספר הינו אירוע תקשורתי, שבאמצעותו אנו שואפים לחשוף את תוכניות העבודה לחלקים נרחבים מהציבור. אנו רואים חשיבות גדולה לציבוריות של ספר תוכניות העבודה,  המציג את יעדי המדיניות והעשייה הממשלתית במגוון רב של תחומים … אנו מזכירים כי החל מהשנה הקרובה יפורסמו לציבור התוצאות על כלל המדדים המתפרסמים בספר תוכניות העבודה (החל בתוצאות לשנת 2017  וכך גם לגבי שנת 2018)”.