פורסמה הודעה בדבר בקשה לאישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד טרלידור סורגים מתקפלים בגין משלוח Spam

15:33 29.06.2018

קטגוריות: משפט

על-פי החלטת בית-המשפט המחוזי מרכז בלוד התפרסמה במספר עיתונים מודעה הכוללת הודעה בדבר בקשה לאישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד טרלידור סורגים מתקפלים בגין משלוח Spam.

מדובר בתביעה של עו”ד ענת שלינגבוים-לוי (באמצעות עו”ד אהוד שטמר) שהוגשה בספטמבר 2017. בתביעתה אז נאמר בין היתר כי “תביעה זו עניינה התופעה הגוברת והולכת שלפיה גופים שונים מרשים לעצמם לשלוח לנמענים שונים ‘דבר פרסומת’ ללא נטילת רשות וללא הסכמת הנמענים תוך הפרה מודעת (ומחושבת כלכלית) של הוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 40)”.

לדברי כתב התביעה, “התובעת לא הייתה בקשר עם הנתבעת מאז שנת 2002, מועד בו רכשה סורגים לביתה, לא ביקשה לקבל ממנה דבר פרסומת כלשהו, לא מסרה לנתבעת את מספר הטלפון שלה לצורך קבלת מסרים כלשהם ולא נתנה את הסכמתה לשידור דברי הפרסומת שנשלחו אליה … התובעת ביררה ומצאה שפרט לה, הנתבעת (בעצמה ו/או בעל-ידי מי מטעמה ו/או בהוראתה) שלחה מסרונים זהים ו/או דומים לעוד אנשים ובהם אחיה דורון שלינגבוים ואדם נוסף מן היישוב בו היא מתגוררת”.

לדברי התובעת, “הנתבעת מבצעת את משלוח דבר הפרסומת (משלוח מסרונים שיווקיים) בידיעה שהיא מפרה את הוראות חוק התקשורת, מתוך שיקול עסקי טהור: להשקפתה, הדבר משתלם, הסיכויים שיתבעו אותה נמוכים וגם אם יתבעו אותה, עדיין הדבר יותר בידיה את הרווחים שהיא מפיקה מעצם משלוח המסרונים וחשיפתה לקהל הנמענים, ומאותם קונים שיגיעו משורת הנמענים”.

בהסכם הפשרה נאמר בין היתר כי “טרלידור מתחייבת שלא לשלוח לחברי הקבוצה או לכל נמען אחר ‘דבר פרסומת’ כהגדרתו בחוק התקשורת, ללא הסכמת הנמען מראש ובכתב ובכפוף לכל יתר דרישות חוק התקשורת”.

הדיון הבא בתיק זה ייערך במחצית השנייה של חודש אוקטובר 2018.