פורסם מסמך המתאר את פרויקט “שחקים” – הקמת תשתית ופיתוח CRM בענן במשרד האוצר

מיכל מזרחי מנהלת אגף בכיר מערכות מידע​​​​​​​ במשרד האוצר פירסמה ב- 7 בדצמבר 2017 מסמך קצר המתאר את פרויקט “שחקים” – הקמת תשתית ופיתוח CRM בענן במשרד.

משרד האוצר פירסם בחודש מארס 2017 מכרז פומבי לבחירת תשתית CRM בענן לפיתוח, הפעלה ותחזוקה של יישומים. במכרז זכתה חברת AllCloud אשר הציעה את התשתית  של חברת Salesforce.

לדברי מזרחי, “מדובר בפרוייקט פורץ דרך במגזר הממשלתי בישראל, שבמסגרתו תוקם תשתית טכנולוגית מרכזית של המשרד בסביבת ענן ציבורי.

“מדוע  CRM בענן ציבורי? במסגרת שיפור השירות הן לעובדי המשרד והן לגורמים חיצוניים, נדרש משרד האוצר לפתח יישומים שונים בעלי אופי של ספק – לקוח.

“לשימוש בשירותי ענן ציבורי לפיתוח היישומים ותחזוקתם יש יתרונות רבים: יכולת פיתוח מהיר של מערכות ואספקתן ללקוח (Time to market); שדרוג שוטף של גרסאות התשתית/המערכת, ללא השקעה מרובה; התחייבות לרמת שירות גבוהה מצד הספק המשכיות עסקית מובנית בשרות; פוטנציאל לחיסכון תקציבי היות והתשלום מבוסס על שימוש בפועל; שימוש בטכנולוגיות המובילות בשוק.​​​​​​

השירותים הנרכשים במסגרת המכרז שערך משרד האוצר: אספקת זכויות שימוש בתוכנת Salesforce  בסביבת ענן; פיתוח ארבע מערכות מידע  בהתאם לאיפיון הראשוני שהוכן על ידי המשרד; הקמת סביבת פיתוח; מתן שירותי תמיכה שוטפים; מתן שירותי הדרכה והטמעה לצוות פנימי של ה- IT במשרד מתוך מטרה שהם אלה שיפתחו את היישומים הנוספים.​​​​

לדברי מזרחי, האתגרים בפרוייקט זה של משרד האוצר: “עמידה בדרישות אבטחת המידע הנגזרות מטכנולוגיית הענן ללא פגיעה בפונקציונליות של היישומים; עמידה בלו”ז שהגדרנו לעצמנו, סיום פיתוח 4 מערכות הבסיס תוך שנה וחצי, אף על פי שמדובר בתשתית חדשה ובלתי מוכרת; השגת שיתוף הפעולה ורתימה של הלקוחות לטכנולוגיה החדשה; התאמת  מנגנוני הניהול והבקרה התקציבית של ה-IT כך שתתאים לסביבת הענן”.

מנמ”רית משרד האוצר אומרת עוד כי “הפרוייקט מנוהל ע”י האגף למערכות מידע באוצר. רוני פרידמן, המשנה למנכ”ל האוצר תמך וסייע לאורך כל הדרך. הוגדרו מנהלי פרוייקט גם מטעם חברת AllCloud וגם מטעם חברת Salesforce. אגף הסייבר והביטחון במשרד האוצר שותף בהגדרת דרישות אבטחת המידע ובקרה על יישומם.

“הפרוייקט והמכרז הוצגו, טרום יציאה למכרז,  בפני וועדת התקשוב העליונה בראשות יאיר פראנק ראש רשות התקשוב הממשלתי, וכן בפני יה”ב – יחידת הסייבר של התקשוב”.

הערת עורך Read IT Now: על המכרז של משרד האוצר פירסמתי ידיעה כאן באתר ב- 4 במארס 2017.