פורסם הדו”ח הממשלתי על הפחתת הנטל הרגולטורי ל- 2016; פורסם “דו”ח מסכם 2016: דיווחי ביצוע על החלטות ממשלה” לרבות בנושאי טלקום ו’ישראל דיגיטלית’

בישיבת הממשלה שהתקיימה באמצע חודש מאי 2017 הציג אלי גרונר מנכ”ל משרד ראש הממשלה את הפעולות להפחתת הרגולציה ויוקר המחיה. על שולחן הממשלה הונח דו”ח על הפחתת הנטל הרגולטורי לשנת 2016.

אלי גרונר אמר כי רגולציה חכמה מובילה לצמיחה, יוצרת תחרות במשק ומורידה את יוקר המחיה. הוא ציין כי קצב הפחתת הרגולציה, בהתאם להחלטות הממשלה ולמדיניותה, הולך ומתגבר וזאת גם שמשרדי הממשלה הפנימו את הצורך בהגברת הרגולציה, אם כי יש עוד עבודה רבה לבצע בתחום זה.

הוא הציג נתונים מספריים לגבי התחומים שהופחתה בהם רגולציה ואמר כי בשנת 2016 נחסכו כ – 1.27 מילארד שקלים כתוצאה מהפחתת הנטל הרגולטורי. בשנת 2017 יטופלו 45 תחומים חדשים ובשנת 2018 יטופלו כ- 60 תחומים חדשים, כל זאת בנוסף לתחומים שטופלו בעבר.

לדבריו, נחוצה פעולה בתחום החקיקה והתקינה כדי להוריד הנטל הרגולטורי, וכי משרד המשפטים שוקד על קידום הנושא בעיקר בתחום של הגנה על רגולטורים ורפורמה בתחום רישוי עסקים.

פרק משרד התקשורת בדו”ח על הפחתת הנטל הרגולטורי לשנת 2016

שלמה פילבר מנכ”ל משרד התקשורת כותב בין היתר כי “… המשרד פועל לקביעת גבולות גזרה כלליים וברורים אשר יהיו קלים לפיקוח ובקרה מחד, ונוחים להתאמות אד הוק מאידך.

“בנוסף,  מדיניות המשרד היא שכעומק התחרות כך עומק הדה-רגולציה.  ההנחה היא שהתחרות תביא להקטנת כשלי השוק ומכאן שגם להפחתה מהותית בצורך ברגולציה הקיימת כיום.

“כבר שנים רבות נעשים במשרד מהלכים להפחתת העומס הרגולטורי, הן במסגרת תהליכי טיוב רגולציה והן בעבודה השוטפת של המשרד. בין היתר, בשנת 2016 מופו כל דרישות הדיווחים הנדרשים מבעלי רישיונות התקשורת וצומצמו לדיווחים הכרחיים.

“בנוסף, בשנת  2016 המשרד החל בעריכת שינוי מבני על מנת ליעל את השירות באישורי יבוא לציוד אלחוטי.

“הוראות הדיווח למפעילי תקשורת” בדו”ח מצביעות על מגמה של צמצום משמעותי של הוראות הדיווח. ההוראות יצומצמו מ- 105 הוראות דיווח החלות כיום על בעלי הרישיונות השונים ל- 30 הוראות בלבד.

בנוסף תחול הפחתה משמעותית בתדירות הדיווחים השוטפים כמו, למשל, הפחתה בחצי של תדירויות דיווחי הניידות.

כמו כן יש ביטוח כפילויות קיימות באמצעות ביטול דרישות דיווח פרטניות וריכוז כלל הדרישות בתקנות ליצירת אחידות וודאות.

ב”אבני הדרך לביצוע” מצויין המועד של 1.9.2017 לכתיבת נוהל של תהליכי הדיווח להקלה על בעלי רישיונות ו- 31.12.2019 – להקמת מערכת ממוחשבת לאיסוף הדיווחים וליצירת מאגר מידע.

פורסם “דו”ח מסכם 2016: דיווחי ביצוע על החלטות ממשלה” לרבות בנושאי טלקום ו’ישראל דיגיטלית’

משרד ראש הממשלה מפרסם באתר שלו את “דו”ח מסכם 2016: דיווחי ביצוע על החלטות ממשלה”, מסמך בן 391 עמודים.

אלי גרונר מנכ”ל משרד ראש הממשלה כותב בהקדמה לדו”ח כי “… הממשלה מחוייבת למסור לאזרחיה דיווח עיתי ומפורט על כל ההחלטות הביצועיות שאושרו על-ידה. … השנה אנו מציגים לראשונה דיווח מפורט על כלל ההחלטות הביצועיות שהתקבלו מיום הקמתה של הממשלה השלושים וארבע. … כפי שכלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הם שותפים במאמצים הקודמים לקבלת ההחלטה, כך הם שותפים ומחוייבים לביצועה”.

בין היתר יש התייחסות בדו”ח ל:

■ החלטת ממשלה מס’ 1856 – הגברת התחרות בשוק התקשורת [עמ’ 347 בדו”ח];

■ החלטת ממשלה מס’ 151 – קידום הסוגיה האסטרטגית ‘ישראל דיגיטלית’ כנגזרת מהערכת המצב האסטרטגית הכלכלית-חברתית לממשלה [עמ’ 34 בדו”ח];

■ החלטת ממשלה מס’ 153 – הגדלת פוטנציאל ההון האנושי בתחום הסייבר בישראל באמצעות פרוייקט ‘מסע’ [עמ’ 38 בדו”ח];

■ החלטת ממשלה מס’ 528 – הטבה למעסיקים בתחום הגנת הסייבר בקריית הסייבר הלאומית בבאר שבע [עמ’ 106 בדו”ח];

■ החלטת ממשלה מס’ 1008 – העמדת ערוץ תקשורת מקוון לציבור לפנייה אל הממשלה כחלופה לפקסימיליה [עמ’ 211 בדו”ח];

■ החלטת ממשלה מס’ 1759 – הסדרת העסקתם של בני/בנות זוג של עובדים זרים מומחים בתחום ההיי-טק בישראל.