פורסטר ריסרץ’: שוק טכ’ ביג דאטה יגדל מהר יותר פי שלושה מכלל שוק הטכ’; יגדל ב- 5 השנים הקרובות בשיעור גידול שנתי מצטבר של 12.8%

New, Evolving Tools To Manage Big Data Will Grow At Double-Digit Rates, דו”ח חדש של חברת המחקר Forrester Research  אומר כי שוק טכנולוגיית ביג דאטה יגדל מהר יותר פי שלושה מכלל שוק הטכנולוגיה (שיגדל בשיעורים של 4-5 אחוזים בשנתיים הקרובות).

שוק טכנולוגיית הביג דאטה צפוי לגדול במהלך חמש השנים הקרובות [2016-2021] בשיעור גידול שנתי מצטבר של 12.8%.

פורסטר ריסרץ’ אומרת כי במהלך חמש השנים האחרונות עברה טכנולוגיית ביג דאטה מ- “buzzword” ל- “פרקטיקה עסקית סטנדרטית”.

לראשונה, פורסטר מפלחת את השוק לשישה פלחים נבדלים:

+ מחסני נתונים ארגוניים [enterprise data warehouse, EDW] [תחום זה צפוי לגדול מ- 15.4 מיליארד דולר בשנת 2015 להיקף כולל של 25.4 מיליארד דולר בשנת 2021].

+ NoSQL [תחום זה צפוי לגדול מידי שנה בשיעור של 25% במהלך חמש השנים הקרובות].

+ הדופ [Hadoop] [תחום זה צפוי לגדול מידי שנה בשיעור של 32.9% במהלך חמש השנים הקרובות; מסקר שערכה חברת המחקר עולה כי 30% מהארגונים מיישמים הדופ ב- 2016 לעומת 26% ב- 2015].

+ אינטגרציית ביג דאטה.

+ וירטואליזציית נתונים [תחום זה צפוי לגדול מ- 3.3 מיליארד דולר בשנת 2015 להיקף כולל של 6.7 מיליארד דולר בשנת 2021].

+ in-memory data fabric [תחום זה צפוי לגדול מידי שנה בשיעור של 29.2% במהלך חמש השנים הקרובות].

■ מסקר שערכה חברת המחקר עולה כי  כמעט 40% מהארגונים מיישמים ביג דאטה כיום ומרחיבים את אימוץ טכנולוגיה זו. 30% נוספים מתכננים לאמץ טכנולוגיית ביג דאטה במהלך 12 החודשים הקרובים.

■ במהלך חמש השנים הקרובות התעשיות בעלות שיעורי האימוץ הגדולים ביותר של ביג דאטה יהיו פרמצבטיקה, תחבורה ו- primary production industry; כיום התעשיות המובילות בתחום זה הן השירותים המקצועיים, טלקום, מימשל ומגזר השירותים הפיננסיים.

■ ארצות הברית היא השוק הגיאוגרפי הגדול ביותר לפיתרונות ביג דאטה.

איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU] בחר ב- 6 מדינות  לביצוע פרוייקט ניסיוני של Big Data

איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU] בחר בשש  מדינות  לביצוע פרוייקט ניסיוני של Big Data. מדובר בפיליפינים, קולומביה,  איחוד האמירויות הערביות, דרום קוריאה, גיאורגיה וקניה. הפרוייקט הוא חלק מיוזמת ITU ל”מהפיכת נתונים” במטרה לחקור דרכים חדשניות של שימוש בביג דאטה לשם מדידה מפותחת ומשופרת יותר של חברת המידע [information society] ושימוש במקורות נתונים חדשים לשם כך. המדינות הספציפיות הללו נבחרו עפ”י מיקומן הגיאוגרפי ורמת חדירת ה- ICT בכל אחת מהמדינות.